Românii nu vor mai beneficia de împrumuturi pentru studii în Marea Britanie, iar taxele școlare vor crește

Studenții din Uniunea Europeană, inclusiv din România, nu vor mai avea acces la împrumutul guvernamental de studii oferit de Marea Britanie, așa că trebuie să-și plătească singuri studiile, începând de anul viitor. Aceasta, în condițiile în care și taxele vor crește. Simon Parker, profesor britanic stabilit în România, a explicat într-un interviu pentru edupedu.ro în ce condiții se va putea studia în Marea Britanie începând cu anul universitar 2021-2022.
„Mai multe universități, în special din Scoția, au transmis că studenții europeni vor trebui să plătească aceleași taxe pe care le plătesc în prezent studenții internaționali. Însă, majoritatea instituțiilor de învățământ superior încă nu s-au decis care vor fi taxele pentru studenții europeni de anul viitor. Problema este că nu există un cadru legislativ care să permită o taxare mai mică a unui student european față de un student din India, spre exemplu. În acest context, se poate spune că ar fi vorba de discriminare”, a spus Parker.
Profesorul spune că universitățile și-ar putea extinde programul de burse bazat pe merite academice, pentru studenții din Uniunea Europeană.
„Însă, din păcate, anunțul întârziat al guvernului britanic în ceea ce privește împrumuturile pentru studenții europeni, combinat cu pandemia de COVID-19, ar putea însemna că multe universități nu vor putea confirma bursele înainte de începerea aplicațiilor prin sistemul UCAS”, a spus Parker.
Cei care sunt deja studenți în Marea Britanie vor avea în continuare acces la împrumutul guvernamental obținut până își termină studiile și vor avea aceleași taxe de studii, spune Parker.
„De asemenea, o schimbare legislativă din octombrie 2019 le oferă studenților internaționali posibilitatea de a lucra fără viză de muncă până la doi ani după absolvire”, a adăugat el.
Citiți interviul integral pe edupedu.ro.
- Încă un sfert de miliard datorie în Sectorul 4. Matei Ștefănescu s-a opus în ședința Consiliului LocalNoi împrumuturi de 250 de milioane RON, propuse de Primarul Băluță, votate în Consiliul Local al Sectorului 4. Consilierul local AUR Matei Ștefănescu susține că există un risc semnificativ ca datoria publică a Sectorului 4 să devină nesustenabilă, pe modelul deficitelor uriașe ale bugetului de stat din ultimii ani. În ședința din 01.10.2025 de la …
- Noul șef al Autorității Vamale Române are dosar penal clasat după 9 ani. Directoarea de cabinet, scăpată prin prescripțieBogdan Alexandru Bălan, numit în septembrie 2025 la conducerea Autorității Vamale Române, a scăpat de dosarul Romprest după aproape un deceniu de anchetă. DNA a dispus clasarea dosarului în mai 2025, exact înainte ca premierul Ilie Bolojan să îl instaleze în funcție. În echipa sa de conducere se află și Irina Tănase, inculpată într-un dosar …
- Judecătorii CCR decid pensiile speciale din fotolii de lux: salarii uriașe și pensii de zeci de mii de euroCei care urmează să hotărască dacă pensiile speciale vor fi reformate în România trăiesc ei înșiși din privilegii inimaginabile pentru oamenii de rând. Salarii de peste 40.000 de lei brut, sporuri pentru „stres” și „confidențialitate” și pensii de până la 60.000 de lei pe lună, toate plătite din bani publici. În timp ce milioane de …
- Ilie Bolojan lovește educația pentru a alimenta partidele. Rectificare bugetară pe placul clasei politice, în timp ce românii sunt obligați să strângă cureauaIlie Bolojan lovește educația și categoriile vulnerabile, dar protejează fondurile partidelor politice. Rectificarea bugetară a fost adoptată fără nicio reducere a subvențiilor pentru formațiunile politice, deși premierul promisese altceva. Mai mult, Guvernul a alocat bani suplimentari Autorității Electorale Permanente pentru decontările campaniei trecute. În timp ce românii strâng cureaua, clasa politică primește încă un cadou …
- Pericole pe tronsonul Buzău–Focșani al A7: autostradă inaugurată, dar deja plină de problemeAutostrada A7, tronsonul Buzău–Focșani, inaugurată în urmă cu mai puțin de un an, s-a transformat într-un pericol pentru șoferi. Podurile au devenit adevărate „trambuline”, pe carosabil apar frecvent resturi de cauciuc, iar câinii rătăciți pun vieți în pericol. Probleme similare au apărut și pe alte tronsoane noi, ceea ce ridică mari semne de întrebare privind …