Educație cu toleranță zero la violență: Fiecare școală va avea un „grup de acțiune anti-bullying”

Fiecare școală trebuie să aibă un „grup de acțiune anti-bullying”, care trebuie să aibă rolul de „prevenire, identificare și soluționare” a acestui tip de comportament între elevi, prin acțiuni fizice, verbale, relaționale și/sau cibernetice.
Grupul de acțiune va avea maximum 10 membri, între care se vor regăsi directorul unității de învățământ, profesorul consilier școlar, trei cadre didactice formate în problematica violenței, inclusiv a violenței psihologice-bullying, doi sau mai mulți reprezentanți ai elevilor, un reprezentant al părinților, reprezentanți ai autorității locale, potrivit normelor metodologice pentru aplicarea Legii nr. 221/2019 prin care este prevenit și combătut bullying-ul în spațiile destinate învățământului.
Fiecare unitate de învățământ are obligația de a introduce în Regulamentul de Ordine Interioară (ROI) obiectivul „școală cu toleranță zero la violență”. În plus, pentru a veni în sprijinul cadrelor didactice, în perioada următoare, Ministerul Educației și Cercetării va realiza Ghiduri de bune practici pe cicluri de învățământ, privind modul de interacțiune și de intervenție în situațiile de violență psihologică-bullying, se arată în actul normativ, publicat miercuri în Monitorul Oficial.
Scopul normelor metodologice este să faciliteze crearea unui climat sigur și pozitiv în unitatea de învățământ, bazat pe respectarea persoanei, nediscriminare, motivarea pentru învățare și asigurarea stării de bine a antepreșcolarului/preșcolarului/elevului în unitatea de învățământ, transmite Ministerul Educației.
Instituția precizează că normele metodologice oferă un instrument de lucru pentru profesioniștii care lucrează cu antepreșcolarii/preșcolarii/elevii din sistemul educațional, familiile copiilor, autoritățile responsabile cu protecția copilului împotriva violenței, inclusiv a violenței psihologice-bullying și cu furnizorii de servicii specializate pentru reabilitarea copiilor-victime, martori și/sau copiilor cu un comportament agresiv.
Promovarea activităților de prevenire și combatere a tuturor formelor de bullying și cyberbullying în sistemul educațional preuniversitar este un alt obiectiv urmărit, dublat de identificarea, semnalarea și intervenția, în echipă multidisciplinară, în situațiile de violență psihologică-bullying și cyberbullying.
Implementarea planului anti-bullying, la nivelul fiecărei unități școlare, presupune:
- a) activități de informare și conștientizare asupra fenomenului de bullying pentru personalul școlii, copii și părinți;
- b) măsuri de comunicare și informare internă, la nivelul unității de învățământ, cu privire la procedurile de prevenire, identificare, raportare și intervenție a situațiilor de bullying în spațiul școlar;
- c) proceduri de intervenție în situațiile de violență psihologică-bullying;
- d) responsabilizarea cadrelor didactice în scopul intervenției imediate în cazurile de bullying semnalate sau identificate;
- e) organizarea unor activități, precum concursuri, teatru forum ș.a., în scopul încurajării respectării valorilor și misiunii declarate a școlii, participarea la identificarea, medierea sau raportarea situațiilor de bullying;
- f) atragerea părinților în participarea la dezbateri și sesiuni de informare cu privire la bullying;
- g) activități de măsurare a impactului acțiunilor cuprinse în planul anti-bullying și ale eficienței grupului de acțiun;
- h) orice alt tip de activitate care are scopul de a preveni bullying-ul.
Sursa: www.euroactiv.ro
- Schimbările la plata pensiilor private: Sindicatele și patronatele, front comun împotriva dublei impozitări: „Ni se pare absurd”„Acești bani ai oamenilor care merg către niște firme private, au randament extraordinar, de ce mai trebuie impozitați dacă omul vrea să-și ia o anumită sumă? Că e 25%, că e 35% că e 15% e altă discuție. Mi se pare puțin absurd să-l mai impozitezi pe diferență, după ce ai folosit acei bani atâția …
- Ion Cristoiu: „Ucraina, o ţară care trăieşte foarte bine pe banii noştri”Marius Tucă a punctat faptul că Ucraina se confruntă cu o oboseală generală în rândul populației privind conflictul de lungă durată, menționând un sondaj recent care arată că peste 60% dintre ucraineni sunt sătui de război. „Un ultim sondaj făcut arată că mai mult de 60% dintre ucraineni s-au săturat de război” , spune Tucă. …
- AUR critică măsurile fiscale din Pachetul 2 și anunță o moțiune de cenzurăReprezentanții AUR critică măsurile din Pachetul 2 pe care Guvernul intenționează să îl promoveze până la sfârșitul acestei luni. Potrivit liderilor AUR, guvernul nu e pregătit să corecteze deficitul bugetar, iar declarațiile legate de o posibilă intrare în incapacitate de plată au înrăutățit situația. AUR intenționează să depună din nou moțiune de cenzură dacă guvernul …
- Gheorghe Piperea (AUR): Statul e complice cu multinaţionalele, în timp ce povara austerităţii este pusă doar pe umerii cetăţenilor româniEuroparlamentarul AUR Gheorghe Piperea a explicat schema prin care multinaționalele scot miliarde de euro din România, fără să plătească niciun ban, în complicitate cu decidenții politici, care nu au transpus în legislația românească o directivă europeană. Dacă aceasta ar fi implementată, gradul de colectarea a banilor în buget ar crește, fără să afecteze puterea de …
- Marius Lulea (AUR): Programul „Anghel Saligny” trebuie să continue. Marea majoritate a localităților au în continuare străzi de pământ, piatră, fără trotuare și trăim ca în Evul MediuProgramul „Anghel Saligny” trebuie să continue, iar continuarea tăierii din investiţii reprezintă o catastrofă pentru România, a declarat Marius Lulea, prim-vicepreşedintele AUR, transmite Agerpres. „Poziţia partidului AUR este una categorică – programul „Anghel Saligny” trebuie să continue. Este nevoie să ajutăm comunităţile locale, care sunt subfinanţate. 20% din locuinţele din România nu au acces la …