Prin decizia PSD, Portul Constanța poate fi condus la cel mai înalt nivel de un contabil de C.A.P.
PSD a promovat puternic proiectul care permite accesul la șefia Portului Constanța pentru persoane din afara sectorului naval.
Camera Deputaților a votat marți proiectul de lege care permite ca la șefia Portului Constanța să fie numite persoane din afara domeniului naval. Proiectul prevede că atât directorul portului, cât și membrii Consiliului de Administrație pot avea experiență în alte domenii. Miza proiectului a fost deschiderea accesului la șefia acestei companii strategice și pentru persoane din alte domenii. PSD a promovat puternic proiectul, iar liberalii, colegii de alianță, au votat împărțit.
Proiectul a fost susținut de către Laura Vicol, șefa PSD a Comisiei Juridice, și de către Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Unul dintre principalii promotori ai proiectului în ultima lună a fost Laura Vicol, șefa PSD a Comisiei Juridice, potrivit informațiilor G4Media. Și Ministerul Transporturilor, condus de Sorin Grindeanu, a susținut proiectul.
Actul normativ prevede că membrii Consiliului de Administrație trebuie să aibă studii universitare în științe economice, juridice sau inginerești, precum și minimum 5 ani de experiență în administrarea sau managementul unor entități, persoane juridice, cu capital de stat sau privat, sau 5 ani de experiență în funcții de conducere în administrația publică centrală sau locală.
Legislația actuală prevedea că pot fi membri în conducerea portului doar persoane cu experiență în domeniul naval ori logistic (fie 5 ani de experiență în administrarea sau managementul unor entități din transport naval, logistic, operare portuară, administrarea infrastructurii de transport nava, fie 5 ani de experiență în funcții de conducere, reglementare sau control în domeniul naval).
Proiectul de lege inițial era mult mai lax și permitea practic angajarea unor persoane fără experiență la șefia portului.
Președintele Klaus Iohannis a retrimis la Parlament în noiembrie 2022 proiectul inițial. Iohannis ceruse în solicitarea sa către Parlament clarificarea noilor cerințe, precum și dezbaterea în ambele camere ale Parlamentului.
În ultimele decenii, Portul Constanța a fost condus de persoane agreate de influenți politicieni și oameni de afaceri din Constanța. Una dintre pârghiile de control asupra procesului de numire a șefilor portului era tocmai condiția ca funcțiile de conducere să fie ocupate de persoane cu experiență navală.
Ce sleahta de slugi jegoase!