Studiu: Trei din zece români câştigă mai puţin cu o treime, din cauza pandemiei

Trei din 10 români declară că le-au scăzut veniturile în perioada pandemiei de Covid-19, conform celui mai recent studiu iSense Solutions, reprezentativ la nivel naţional (atât pentru mediul urban, cât şi pentru cel rural).
În medie, românii cărora le-au scăzut veniturile au pierdut aproximativ 800 de lei din veniturile lor lunare, de la 2800 de lei la 2000 de lei, ceea ce înseamnă că impactul financiar al ultimei perioade este unul semnificativ, traducându-se într-o reducere a veniturilor cu aproape 30%.
Românii din mediul urban au fost afectaţi într-o proporţie mai mare de scăderea venitului (36%) faţă de cei care locuiesc în mediul rural (22%). De asemenea, cei cu venituri mici au fost mai afectaţi de micşorarea veniturilor (42%), faţă de 38% dintre cei cu venituri medii şi 25% dintre cei cu venituri peste medie.
Impactul financiar important al pandemiei asupra românilor este dublat şi de impactul psihologic: consumatorii români tind acum să adopte comportamente mai precaute din punct de vedere al cheltuielilor. În contextul veniturilor mai mici, cei mai mulţi (70%) declară că vor cumpăra doar strictul necesar în următoarea perioadă. Categoria cu cel mai mic procent de români precauţi este cea formată din tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 29 de ani, procentul celor care îşi propun să cumpere doar strictul necesar în următoarea perioadă fiind de doar 29%.
Cu toate că românii îşi propun să cumpere mai puţin nu înseamnă însă că vor cumpăra şi mai ieftin. Doar un sfert (25%) dintre români spun că vor cumpăra produse mai ieftine decât înainte de pandemie, iar 82% declară că vor cumpăra mărcile de produse cu care sunt deja obişnuiţi. „Epidemia de COVID-19 a avut un impact semnificativ pentru o bună parte a populaţiei. Dincolo de şocul iniţial, mai problematică este revenirea care se anunţă a fi foarte lentă, atât pentru business-uri, cât şi pentru consumatori, iar cauza principală aici este pierderea încrederii: în stat, în partenerii de business, în civismul celorlalţi. Însă situaţia nu este nici atât de neagră pe cât pare. Toate semnalele de la consumatori ne indică faptul că nu ne-am pierdut deloc din vitalitate şi din capacitatea de adaptare. Iubim şi simţim la fel ca înainte de epidemie. Ne plac aceleaşi branduri, cumpărăm aceleaşi lucruri, chiar dacă poate mai rar, suntem la fel de exigenţi cu noi înşine şi cu ceilalţi. Drumul spre normalitate nu va fi scurt, dar pentru a ne recâştiga încrederea în ceilalţi, principalele schimbări se vor petrece în noi. Va trebui să fim mai generoşi şi mai atenţi la nevoile celorlalţi, să ne asumăm mai multe riscuri şi să fim mai activi”, afirmă Andrei Elvădeanu, Head of Market Strategy, iSense Solutions.
Pandemia schimbă şi comportamentul românilor legat de plăţi: 62% spun că vor plăti cu cardul mai mult decât o făceau înainte. În ceea ce priveşte planurile românilor de a se redresa financiar, 62% declară că vor cheltui mai puţin, 61% că vor face economii, 24% vor să se împrumute de la prieteni/familie, 18% se gândesc să îşi caute un al doilea loc de muncă, în timp ce 11% consideră că vor fi nevoiţi să apeleze la un împrumut.
Sursa: www.mediafax.ro
- Serialul “Las Fierbinți” a devenit tribuna de propagandă pentru Ilie Bolojan și USR În ultima perioadă, cunoscutul serial „Las Fierbinți” s-a transformat într-o adevărată „tribună propagandistică” pentru premierul Ilie Bolojan. I se face reclamă constantă prin replici rostite de personajele din scenariu, iar spectacolul „Odă lui Bolojan” se află în plină desfășurare. „Scenariștii din echipa serialului „Las Fierbinți” nu au ratat ocazia de a introduce anumite personaje politice de … În ultima perioadă, cunoscutul serial „Las Fierbinți” s-a transformat într-o adevărată „tribună propagandistică” pentru premierul Ilie Bolojan. I se face reclamă constantă prin replici rostite de personajele din scenariu, iar spectacolul „Odă lui Bolojan” se află în plină desfășurare. „Scenariștii din echipa serialului „Las Fierbinți” nu au ratat ocazia de a introduce anumite personaje politice de …
- Corupția din Primăria Sectorului 6, promisiunile lui Ciprian Ciucu s-au topit între contracte dubioase și lipsă de transparență Primăria Sectorului 6, condusă de liberalul Ciprian Ciucu, se afundă tot mai mult într-un scandal al corupției mascate sub aparența „reformei”. Deși edilul a venit la primărie promițând ordine, transparență și o administrație „curată”, investigațiile recente arată un cu totul alt tablou: contracte atribuite firmelor de partid, lipsă de transparență și suspiciuni de clientelism politic. … Primăria Sectorului 6, condusă de liberalul Ciprian Ciucu, se afundă tot mai mult într-un scandal al corupției mascate sub aparența „reformei”. Deși edilul a venit la primărie promițând ordine, transparență și o administrație „curată”, investigațiile recente arată un cu totul alt tablou: contracte atribuite firmelor de partid, lipsă de transparență și suspiciuni de clientelism politic. …
- Marius Lazurca, numit consilier prezidențial pentru securitate națională Președintele Nicușor Dan a semnat vineri decretul prin care îl numește pe Marius-Gabriel Lazurca în funcția de consilier prezidențial pentru securitate națională, scrie Agerpres. Mandatul lui Lazurca în această funcție începe sâmbătă, informează Administrația Prezidențială. Totodată, arată sursa citată, Lazurca va continua să conducă Departamentul Politică Externă, Parteneriate Strategice și Românii de Pretutindeni din cadrul … Președintele Nicușor Dan a semnat vineri decretul prin care îl numește pe Marius-Gabriel Lazurca în funcția de consilier prezidențial pentru securitate națională, scrie Agerpres. Mandatul lui Lazurca în această funcție începe sâmbătă, informează Administrația Prezidențială. Totodată, arată sursa citată, Lazurca va continua să conducă Departamentul Politică Externă, Parteneriate Strategice și Românii de Pretutindeni din cadrul …
- USR, partidul corupților! A uitat de cele 1 milion de semnături pentru ”Fără penali în funcții publice” Partidul care a clădit întreaga sa imagine pe lupta împotriva corupției s-a transformat, sub ochii tuturor, într-un simbol al ipocriziei și al dublului standard. USR, formațiunea care a strâns peste 1 milion de semnături pentru inițiativa „Fără penalii în funcții publice”, a ajuns astăzi să fie dominată de personaje controversate, anchetate sau suspectate de fapte … Partidul care a clădit întreaga sa imagine pe lupta împotriva corupției s-a transformat, sub ochii tuturor, într-un simbol al ipocriziei și al dublului standard. USR, formațiunea care a strâns peste 1 milion de semnături pentru inițiativa „Fără penalii în funcții publice”, a ajuns astăzi să fie dominată de personaje controversate, anchetate sau suspectate de fapte …
- Parcurile Capitalei, lăsate în paragină de administrația USR: promisiuni verzi, dar orașul moare în praf și nepăsare De la preluarea mandatului, Nicușor Dan și administrația USR au promis un București curat, verde și european. În realitate, Capitala s-a transformat într-o junglă urbană de nepăsare, cu parcuri degradate, locuri de joacă distruse și vegetație neîngrijită. În timp ce primarul se laudă cu „transparența” și „reforma companiilor municipale”, spațiile verzi ale orașului sunt sufocate … De la preluarea mandatului, Nicușor Dan și administrația USR au promis un București curat, verde și european. În realitate, Capitala s-a transformat într-o junglă urbană de nepăsare, cu parcuri degradate, locuri de joacă distruse și vegetație neîngrijită. În timp ce primarul se laudă cu „transparența” și „reforma companiilor municipale”, spațiile verzi ale orașului sunt sufocate …

