Știrile 60m.RO

Reacție vehementă la închiderea Văii Oltului. ”Greu de crezut că va fi doar de o lună”

Asociaţia Pro Infrastructură susţine că este falsă afirmaţia ministrului Transportului, Sorin Grindeanu, potrivit căreia este închiderea traficului pe Valea Oltului este ”singura soluţie” pentru lucrările din zonă.

Asociația crede că este ”greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună” și cere pregătirea căii ferate pentru trafic local.

”Ministrul Grindeanu ne-a anunțat azi (miercurii – nr.) că închiderea DN7 între Boița și Brezoi este „singura soluție”. Fals. Este soluția la îndemâna birocratului CNAIR indolent și a antreprenorului general turc care e doar cu Mapa, nu și cu sapa.

Soluția decentă într-o țară normală ar fi fost devierea traficului în zona afectată prin mutarea DN7 pe celălalt mal al Oltului cu un pod (temporar) și folosirea infrastructurii existente. Dar asta presupune gândire, bani, muncă birocratică și, mai ales, asumare.

Greu de crezut că închiderea va fi doar de o lună. Nu ar fi exclus să dureze dublu. Mai mult, defrișările acestea se fac doar pentru studiul geotehnic (foraje), NU lucrări. Acelea vor fi… la Sfântul Așteaptă. Iar în timpul lucrărilor vor veni, probabil, alte restricții.

Treceți Carpații pe unde apucați. Nu știm pe unde o să ocolească traficul de mediu și lung parcurs, cei care merg în vacanță sau transportatorii, dar localnicii ar avea o variantă neașteptată.

Deci… poftiți în vagoane! Ce? Cum? A observat cineva din Ministerul Transporturilor sau CNAIR că avem o cale ferată pe celălalt mal al Oltului și că poate fi o alternativă viabilă pentru transportul local?

Cerem oficialilor MT și ARF să introducă trenuri suplimentare pe ruta Câineni-Sibiu. Pe calea ferată se fac 76 de minute, față de cele 42 minute pe DN7.

Dacă exista niște gândire anticipativă în minister, se puteau repara și cei 3 km restricționați la 30 km/h între Valea Mărului și Podu Olt, cât și ceilalți 3 dintre Tălmaciu și Sibiu. Ba chiar cu niște gândire suplimentară, se refacționa toată linia între Câineni și Podu Olt și se găseau metode de creștere a vitezei care acum e 50 km/h (vezi livret).

Mai avem! Se putea face și un pod temporar la Boița. Și o haltă care să asigure accesul localității la calea ferată. Sunt doar 300 de metri între Boița și linie, dar cea mai apropiată gară este la 5 km în Tălmaciu. Un PO la Boița ar fi foarte util în următorii 8-10 ani cât se va lucra la autostradă. Și firește și după aceea, că doar nu-l demolezi.

Dar cine să gândească feroviar în țara politicienilor-șoferi cu girofar albastru?!”, a transmis Pro Infrastructură.

Valea Oltului se va închide timp de o lună, anunță ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Decizia închiderii a fost luată dată fiind necesitatea unor lucrări la autostrada Sibiu-Pitești.

Circulația va fi oprită doar pe parcursul zilei. Lucrările de pe un lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești presupun defrișarea pădurii. Acest lucru pune în pericol circulația pe DN 7 Valea Oltului. De aceea, autoritățile au decis să interzică traficul auto, pe parcursul zilei, în perioada 8 iulie-9 august.

„Aceste lucrări nu pot fi făcute sub trafic, ar pune în pericol viața celor care trec prin zonă (…) Din 8 iulie până pe 9 august vor fi făcute aceste lucrări care sunt foarte necesare pentru autostrada Sibiu Pitești (…) Nu există alte variante. Vrem autostradă, trebuie să facem aceste lucrări”, a spus, miercuri, Sorin Grindeanu.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button