Internațional

Presa neomarxistă intră în declin: Vice Media se pregăteşte să declare falimentul în următoarele zile

Vice Media se pregăteşte să declare falimentul în următoarele zile, au declarat persoane familiare cu acest subiect, citate de WSJ, o mişcare care ar marca o cădere majoră pentru o companie media, care a fost evaluată la 5,7 miliarde de dolari în momentul de vârf.

Vice, ale cărei active includ Vice News, Vice TV, Refinery29 şi Motherboard, se luptă de ani de zile să găsească creştere. Compania a căutat să se vândă, dar o tranzacţie nu s-a materializat, a relatat anterior The Wall Street Journal. Directorul său executiv, Nancy Dubuc, a plecat la începutul acestui an, iar săptămâna trecută compania a anunţat că îşi va restructura divizia de ştiri, punând capăt emisiunii Vice World News Tonight şi închizând brandul Vice World News.

Rămâne posibil ca Vice să găsească un cumpărător şi să evite falimentul, au spus persoanele respective.

„Vice Media Group a fost angajat într-o evaluare cuprinzătoare a alternativelor şi planificării strategice”, a scris luni un purtător de cuvânt într-o declaraţie. „Compania, consiliul de administraţie şi părţile interesate continuă să se concentreze pe găsirea celei mai bune căi pentru companie”.

În urma unei declaraţii de faliment, care ar putea avea loc săptămâna viitoare, Vice ar încerca să se vândă prin intermediul unui proces de vânzare supravegheat de instanţă în cadrul falimentului, ceea ce i-ar permite să rămână în activitate, mai degrabă decât să fie vândută pe bucăţi şi lichidată, au spus oamenii. Fortress Investment Group, în calitate de cel mai mare creditor principal al Vice, ar putea prelua controlul după ce Vice va ieşi din faliment, cu excepţia cazului în care va apărea un cumpărător de tip „white-knight”, au spus aceştia.

Căderea Vice este emblematică pentru vremurile dificile pe care le-au avut companiile new media care au strâns bani la evaluări foarte mari, în timp ce încercau să navigheze într-un mediu publicitar dificil în care majoritatea banilor publicitari merg către platformele Meta ‘ Facebook şi Google de la Alphabet. Luna trecută, BuzzFeed a anunţat că îşi închide divizia de ştiri după ce a continuat să piardă bani.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button