Economie

Noua deraiere a unui marfar pe o linie principală, cu distrugeri majore de infrastructură, ne arată încă o dată starea jalnică a liniei cu traverse de lemn

Asociaţia Pro Infrstructură apreciază, mierucri, că noua deraiere a unui marfar pe o linie principală, cu distrugeri majore de infrastructură, arată încă o dată starea jalnică a liniei cu traverse de lemn „coapte”. În plus, organizaţia avertizează că, în contextul incidentelor tot mai dese de pe calea ferată, un accident cu multe victime omeneşti este tot mai aproape.

”Zeci de victime în următorul accident feroviar? Ieri, în toiul nopţii, noua deraiere a unui marfar pe o linie principală, cu distrugeri majore de infrastructură, ne arată încă o dată starea jalnică a liniei cu traverse de lemn «coapte»”, au scris, miercuri, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiai Pro Infrastructură.

Aceştia se referă la faptul că magistrala Bucureşti-Timişoara este blocată, sute de călători fiind rămaşi pe drumuri în toiul nopţii.

”Vagoane de-a latul căii ferate: ce se întâmpla dacă pe firul celălalt era un tren de călători? Nu ştim cauza accidentului, dar oricare din bolile cronice ale infrastructurii feroviare, sau o combinaţie, puteau să-l provoace. Un accident cu multe victime omeneşti este tot mai aproape. Din păcate, doar aşa se pot trezi politicienii”, au mai transmis oficialii asociaţiei.

Aceştia apreciază că ”bolile sunt arhicunoscute”: 25 de ani de subfinanţare a reţelei feroviare care a fost lăsată să se degradeze accentuat de către politicienii şoferi.

”Acum vine scadenţa! Peste mai punem şi starea jalnică a materialului rulant, indisciplina şi timpul de odihnă nerespectat la mecanici. Ce se poate face? Multe pot şi trebuie să fie făcute”, au mai scris specialiştii.

Aceştia se referă la faptul că operatorii ar trebui să facă ”verificarea la sânge a materialului rulant şi a disciplinei mecanicilor”, iar la infrastructură o întreţinere riguroasă plus reparaţii capitale.

”Eliminarea practicilor de lăsare a liniei în paragină înaintea reconstrucţiei aşteptată, cândva, şi pe Bucureşti-Craiova. Accelerarea proiectelor de reconstrucţie care ţin magistralele „sugrumate” şi nesigure câte un deceniu, indiferent de constructor. Evident, cele mai multe probleme sunt la beneficiar, adică CFR”, a mai transmis organizaţia.

9 vagoane ale unui tren privat de marfă au deraiat şi 2 s-au răsturnat, între staţiile Caracal şi Craiova, circulaţia feroviară fiind afectată în zonă.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button