Politică
Infrastructură doar pe hârtie. Drulă nu începe lucrările la autostrada Unirii, dar anunță construirea unui nou pod peste Prut
Infrastructură doar pe hârtie. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, nu începe lucrările la autostrada Unirii – A8 – care este încă în faza de proiectare, dar anunță că are în vedere construirea unui nou pod peste Prut din bani europeni, la Ungheni. Mai mult de atât, podurile care fac legătura dintre România și Republica Moldova vor fi reabilitate.
„Compania de drumuri are în derulare cinci proiecte importante, finanțate prin fonduri europene nerambursabile, pentru reabilitarea podurilor de peste Prut și pentru construirea unui nou pod peste acest râu, la Ungheni”, a scris Drulă pe contul personal de Facebook. Iată despre ce este vorba:
- Podul de la Galați – Giurgiulești, pe DN 2B. A fost construit în 1949 și are o lungime de 125 de metri. Execuția lucrărilor a pornit chiar în iulie și se va încheia peste 9 luni. Aici se va consolida grinda cu zăbrele, tablierul va fi sablat și vopsit, placa de beton armat care susține calea pe pod va fi reparată, calea pe pod și trotuarele vor fi refăcute, se vor schimba parapetele pietonale și de siguranță, rampele de acces vor fi refăcute, iar picioarele podului vor fi protejate de un dig de piatră brută.
- Podul de la Ungheni, de pe Autostrada Unirii A8 Tg. Mureș-Iași-Ungheni (unde proiectarea este deja în derulare). Studiul de fezabilitate pentru pod e finalizat, iar, după ce obținem acordul de mediu aflat în procedură, lansăm licitația de proiectare și execuție.
- Podul de la Albița – Leușeni, pe DN 24B.
- Podul de la Sculeni, pe DN 24.
- Podul de la Oancea – Cahul, pe DN 26A.Pentru acestea din urmă, CNAIR lucrează deja la proiectele de reabilitare care se vor desfășura pe modelul Podului de la Galați – Giurgiulești, a anunțat ministrul Transporturilor.