Internațional

Forbes: TikTok crește artificial vizualizările unor anumite postări, peste nivelul la care ar face-o algoritmii

Aplicația TikTok crește artificial vizualizările unor postări peste nivelul la care ar face-o algoritmii, dezvăluie Forbes, bazându-se pe mărturiile a șase foști și actuali angajați ai companiei mamă ByteDance.

Jurnaliștii de la Forbes mai citează și o serie de documente și comunicări interne, potrivit cărora, uneori, feedul personalizat, gestionat de un algoritm care prezice ipreferințele tale pe baza comportamentului din aplicație, este alterat manual în favoarea unor postări.

”Aceste surse dezvăluie că, pe lângă faptul că îl lasă algoritmul să decidă ce devine viral și ce nu, personalul de la TikTok și ByteDance aleg, de asemenea, în secret, anumite videoclipuri și le supraalimentează distribuția, folosind o practică cunoscută intern sub numele de „încălzire” (heating-n.red.)” scriu jurnaliștii publicației.

Astfel, ”heating” se referă la creșterea vizibilității videoclipurilor în fluxul For You prin intervenție operațională pentru a obține un anumit număr de vizualizări”, explică un document intern TikTok intitulat MINT Heating Playbook.

„Numărul total de vizionări ale videoclipurilor supuse procedurii de heating reprezintă o mare parte din totalul zilnic de vizionări ale videoclipurilor, aproximativ 1-2%, ceea ce poate avea un impact semnificativ asupra valorilor generale de bază”, mai scrie Forbes.

Favorizați ar fi unii influenceri și unele mărci, mai arată articolul. Accesul angajaților la această procedură i-ar fi făcut pe unii să își crească chiar propriile postări și conturi, violând politica companiei, mai precizează publicația.

Și alte aplicații folosesc asemenea proceduri, dar problema ar fi că TikTok nu le marchează ca atare: nu semnalează că ar fi vorba, de exemplu, de conținut sponsorizat.

Scandalul a fost preluat și de alte publicații generaliste, sau care se ocupă de subiecte legate de tehnologie.

Theverge.com notează că TikTok a confirmat că unii dintre angajații săi din SUA au capacitatea de a spori viralizarea unor videoclipuri pentru a „introduce celebrități și creatori emergenti în comunitatea TikTok”.

Jamie Favazza, un purtător de cuvânt al TikTok, a spus pentru Forbes că sunt mai multe motive pentru folosirea metodei respective, pe lângă creșterea vizibilității unor postări. Ar mai fi vorba și despre diversificarea unor tendințe din feed-urile utilizatorilor.

Îngrijorări legate de securitatea națională 

Practica generează și unele îngrijorări în mai multe țări, mai ales SUA, care știau de această practică încă înainte să fie descrisă de Forbes.

Comitetul pentru investiții străine din Statele Unite (CFIUS) tratează subiectul (dar și aplicația per ansamblu) drept o problemă de securitate națională, scrie Bloomberg.

”Administrația Biden se confruntă cu noi obstacole în efortul său de a aborda preocupările de securitate națională din jurul TikTok, după ce FBI a avertizat despre pericolele aplicației de partajare a videoclipurilor deținute de China și cinci state au interzis-o pe telefoanele angajaților.

Critica publică a directorului FBI Christopher Wray, interdicțiile de stat și obiecțiile tot mai mari din partea Congresului cresc presiunea asupra Comitetului pentru Investiții Străine din SUA.

Se caută practic o modalitate de a permite TikTok, deținut de ByteDance Ltd. din China, să continue să opereze în SUA, prevenind totodată posibilitatea ca guvernul chinez să poată accesa datele utilizatorilor” scrie Bloomberg.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button