Tensiuni comerciale: Transportatorii maghiari cer intervenția autorităților

Un scandal de proporţii a izbucnit în Ungaria între transportatorii maghiari şi cei români din cauza epidemiei de coronavirus – relatează publicaţia ungară Világgazdaság, citată de Rador.
O treime din mărfurile ungare de export sunt transportate cu mult sub preţul pieței de transportatorii români – a declarat publicaţiei ungare Federația Națională a Transportatorilor Privați din Ungaria.
Potrivit federaţiei, din această cauză transportatorii ungari au înregistrat deja pierderi de venituri în valoare de 50 miliarde de forinţi. Federaţia cere intervenţia autorităţilor ungare.
Transportatorii ungari au înregistrat o scădere a veniturilor de 50 de miliarde de HUF în urma pierderii de teren pe piață față de firmele din România, arată Federația Națională a Transportatorilor Privați din Ungaria, la inițiativa căreia au avut loc în aceste zile o serie de consultări pentru protecția pieței, cu implicarea instituțiilor de specialitate.
Potrivit Federației ungare există prețuri concurențiale periculoase în transportul de marfă, o treime din transportul pentru export din Ungaria fiind adjudecat sub preț de transportatorii români.
Federația ungară afirmă că prin prețurile de transport care indică o activitate ilegală, ireală, sub nivelul cheltuielilor, camionagii români care deseori își asumă o serie de nereguli, exclud firmele ungare de pe piața din Ungaria, iar competiția privind oferta de prețuri s-a accentuat și mai mult în perioada crizei COVID-19.
Potrivit calculelor Federației ungare prețul pe km al cheltuielilor proprii este de 0,82 – 0,86 de EUR, iar în cazul unui transport cu o remorcă prelată, prețul mediu de transport pentru export este de 0,87 – 0,92 EUR, în condițiile în care potrivit informațiilor de pe piață, prețul de transport de export de pe piața ungară practicată de companiile românești poate fi și de 0,75 sau chiar 0,5 EUR pe km.
Federația ungară solicită intervenția autorităților și solicită intensificarea controalelor în primul rând pe respectarea timpilor de odihnă, pe interzicerea petrecerii timpului săptămânal de odihnă de 45 de ore în mijlocul de transport, pe utilizarea unui combustibil potrivit standardelor obligatorii, pe eludarea sistemului de plăți de taxe rutiere, respectiv pe plata sancțiunilor contravenționale. Pentru gestionarea subiectului se va înființa un grup de lucru.
Totuși, reprezentanții transportatorilor români nu consideră fundamentate toate criticile formulate de colegii lor maghiari, arătând că situația este mai nuanțată. Potrivit lui Böjte Gábor, proprietar de firmă de transport din Sfântu Gheorghe, cea mai mare problemă rezultă din faptul că transportatorii negociează foarte rar cu beneficiarul direct.
„Fabricile postează marfa pe bursa online, transportul acestora fiind încredințat unor firme de logistică – transport (spedition), care rețin o parte importantă din prețul mai bun oferit de client, iar din această cauză firmele de transport primesc sume mai mici” – a explicat transportatorul român situația. De asemenea, transportatorii români arată că și firmele din Ungaria vânează transportul ieftin.
Sursa: www.g4media.ro
- Scandal de proporții în Coaliție: Bolojan sfidează primarii, Guvernul la un pas de blocaj totalȘedința-maraton dintre premier, Ilie Bolojan și primarii nemulțumiți s-a transformat într-un scandal uriaș. Discuțiile despre banii pentru proiectele locale au degenerat, după ce Bolojan ar fi respins propunerile edililor. Primarii cer păstrarea taxelor la nivel local și distribuirea fondurilor pe baza datelor INS, nu a recensământului considerat eronat. Tensiunile pun în pericol reluarea ședințelor coaliției …
- Budapesta acuză Kievul pentru oprirea fluxului de petrol rusesc spre Ungaria și SlovaciaFluxul de țiței din Rusia către Ungaria și Slovacia prin conducta Drujba a fost întrerupt luni, oficialii de la Budapesta acuzând un atac ucrainean asupra unei stații de transformare. Ungaria, puternic dependentă de petrolul rusesc, califică incidentul drept „scandalos și inacceptabil”, în timp ce Kievul respinge responsabilitatea. Fluxul de petrol rusesc prin conducta Drujba, care …
- România își pedepsește naționaliștii: „Stegarul Dac” rămâne în arest, în timp ce nedreptatea domnește în satul românescTribunalul București a respins cererea de eliberare a lui Cezar Avrămuță, cunoscut ca „Stegarul Dac”, un protestatar devenit simbol al luptei pentru demnitate națională. În timp ce sate întregi din România se sting sub nepăsarea autorităților, vocea unuia dintre puținii oameni care îndrăznesc să strige împotriva nedreptății este redusă la tăcere, prin menținerea sa în …
- Scandal la Romsilva: Ministerul Mediului forțează o „reformă” contestată, sindicaliștii avertizează că pădurile statului sunt în pericolFederația Sindicatelor din Silvicultură Romsilva acuză Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor că împinge înainte un proiect de reformă al Romsilva plin de erori juridice și administrative, ignorând opiniile specialiștilor și chiar observațiile Ministerului Justiției. Sindicaliștii denunță o campanie de denigrare împotriva silvicultorilor și avertizează că pădurile statului riscă să fie sacrificate pe altarul unei „pseudo-reforme” …
- PNL, partidul falimentar al lui Bolojan. Liberalii dau în judecată AEP ca să scape de returnarea datoriei de 14 milioane de leiLiberalii lui Ilie Bolojan conduc un partid aflat în colaps financiar, cu datorii uriașe și o imagine prăbușită. Incapabili să returneze 14 milioane de lei cheltuiți ilegal în campania prezidențială din 2024, cei din PNL au ales să dea în judecată Autoritatea Electorală Permanentă, într-o încercare disperată de a trage de timp. În loc să-și …