Economie

TAROM renunță la cursele București – Londra

Transportatorul național TAROM renunță la cursele spre Londra, una dintre cele mai căutate rute de către români, ținând cont că Marea Britanie este gazda a sute de mii de imigranți români.

Decizia companiei a fost publicată Monitorul Oficial din 1 februarie.

TAROM nu a transmis până la acest moment niciun anunț public.

În decizia publicată în Monitorul Oficial, compania susține că decizia a fost luată „luând în considerare că prin planul de restructurare aaal companiei este prevăzută închiderea rutei București – Londra”.

Astfel, compania și-a vândut sloturile către Virgin Atlantic, pentru suma de 22 de milioane de lire sterline, începând cu sezoanele de vară 2024 și iarnă 2024.

Marius Popescu, specialist în aviație și pilot, fost reprezentant la comunicare la Tarom, transmite pe pagina sa de Facebook că pentru a primi aprobarea Comisiei Europene pentru schema de ajutor de stat de peste 150 de milioane de euro destinată sprijinirii TAROM, era necesar ca TAROM să inițieze acțiuni de generare de venituri proprii, inclusiv prin vânzarea unor active importante care să contribuie la obținerea unui venit semnificativ.

„În mai 2021, România a notificat Comisiei Europene un plan de restructurare care vizează raționalizarea activităților TAROM, reînnoirea flotei învechite și creșterea veniturilor, cu o contribuție financiară de 190 de milioane de euro. Această acțiune reflectă eforturile de a asigura viabilitatea pe termen lung a TAROM și de a îndeplini condițiile stricte impuse de Comisia Europeană pentru acordarea ajutoarelor de stat. Totodată, acum TAROM este destul de aproape de ziua aceea în care va încasa ajutorul de stat”, a scris Marius Popescu, pe pagina sa de Facebook.

Recent, TAROM a renunțat și la alte rute populare, cum ar fi Barcelona, Viena sau Munchen.

La finalul anului trecut, directorul Tarom Bogdan Popescu și-a dat demisia după numai două luni de la numire.

Compania este condusă acum de directorul financiar al companiei, Costin Iordache, care a mai deținut această funcție.

În ultimele luni, compania a derulat discuții cu oficialii Comisiei Europene privind ajutorul de stat pentru restructurare ce ar urma să fie aprobat, probabil la începutul anului 2024.

Comisia Europeană va aproba în curând ajutorul de stat de 900 de milioane de lei pentru Tarom, dar operatorul aerian național trebuie să pună în aplicare Planul de Restructurare asumat care înseamnă și restructurări de personal. Și în 2022, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu spunea că Tarom trebuie să ajungă la „90% personal navigant și 10% personal suport, nu invers”.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button