SUA: Firmele de transport aerian vor face reduceri de personal

Distribuie acest articol!

Angajații companiilor aeriene americane au fost scutiți în mare măsură de loviturile primite de alte industrii de la începutul pandemiei de coronavirus, situație care a împins rata șomajului să înregistreze valori maxime. Aproximativ 750.000 de piloți, însoțitori de zbor, manipulatori de bagaje, mecanici și alții – vor fi în curând printre cei mai expuși riscului de a-și pierde locul de muncă.

Ajutorul financiar federal acordat industriei aeriene americane a împiedicat până în acest moment disponibilizările sau reducerile salariale ale angajaților. Însă directorii au anunțat că urmează reduceri ale numărului locurilor de muncă, odată ce interdicția va fi ridicată la 1 octombrie, estimând că până la o treime din locurile de muncă din sector ar putea să dispară.

Companiile aeriene au solicitat deja angajaților să-și ia concedii neplătite sau plătite foarte puțin. Aproximativ 100.000 de angajați de la cei mai mari patru transportatori – American (AAL), United, Delta (DAL) și Southwest – au făcut acest lucru, aproximativ 26% din personalul acestor companiilor, calculat la numărul angajaților de la sfârșitul anului 2019.

Dar chiar și cu aceste concedii, 25 de miliarde de dolari din subvenții și împrumuturi cu dobândă scăzută oferiți de proiectul federal cunoscut sub numele de CARES Act, companiile aeriene pierd milioane de dolari pe zi. Pierderile din primul trimestru din industrie s-au ridicat la 2 miliarde de dolari. Al doilea trimestru va fi mult mai rău.
Acest lucru se datorează în mare măsură faptului că ajutorul federal acoperă doar aproximativ două treimi din costurile totale ale forței de muncă până în septembrie, a declarat Philip Baggaley, analistul principal de credite al companiilor aeriene Standard & Poor. El consideră că între 20% și 30% din locurile de muncă ale companiilor aeriene ar putea fi eliminate prin plata contractelor determinate și oferte de pensionare anticipată, împreună cu disponibilizări involuntare.

Gary Kelly, CEO-ul Southwest (LUV), a declarat la CNN săptămâna aceasta că industria transportului va face „tot ceea ce poate pentru a păstra locurile de muncă”. Dar a subliniat că banii din subvențiile federale se adresează direct angajaților companiilor aeriene și nu acoperă întreaga salarizare a companiei între momentul actual și 30 septembrie.

“Astăzi avem foarte mulți bani, dar am cheltuit aproximativ un miliard de dolari în luna aprilie de exemplu”, a spus el. “Deci faci calculele în capul tău și pur și simplu nu poți supraviețui așa”, a declarat Gary Kelly, fiind citat de cnn.com.

Reducerile masive și permanente ale locurilor de muncă bine plătite din întreaga industrie sunt inevitabile, chiar dacă economia se va îmbunătăți până atunci, deoarece este clar că va dura ani pentru ca călătoriile aeriene să revină la nivelurile anterioare.

“În cele din urmă, vom vedea probabil între 95.000 și 105.000 de locuri de muncă pierdute în industria transportului aerian din SUA”, a spus Helane Becker, analistul companiei de servicii financiare Cowen, într-o notă.

Companiile aeriene înregistrează pierderi uriașe acum, parțial din cauză că nu pot reduce mai mult personalul, chiar dacă traficul de pasageri a scăzut în esență la zero.


Distribuie acest articol!
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d blogeri au apreciat: