Politică

George Simion, la dezbaterea ”Ridesharing-ul în România”: Nu trebuie să existe două legi care să reglementeze același serviciu

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a organizat marți, 11 iulie 2023, la Palatul Parlamentului, dezbaterea „Ridesharing-ul în România – provocări și soluții privind activitățile de transport alternativ”.

Scopul dezbaterii a fost acela de a iniția și media întâlniri cu reprezentanții puterii legislative, în vederea expunerii situației în care se află acest sector de activitate, sector care asigură unitatea și coerența funcționării întregii comunități urbane și nu numai.

Președintele AUR, George Simion, a spus, la începutul dezbaterii, că discuția ar trebui să înceapă de la protestele numeroase care au avut loc în toate orașele țării, de la nemulțumirile celor care au ieșit în stradă, pe care, până acum, Guvernul Ciolacu a ales să îi ignore.

„Sperăm ca în urma dezbaterii de astăzi, premierul Ciolacu să deschidă ușile unor oameni care practică o meserie ce, probabil, dacă se continuă în ritmul acesta, în doi – trei – patru ani nu va mai exista în România, meseria de taximetrist. În reglementatorul meseriilor nu am văzut meseria de uberist. Poziția AUR este următoarea: în momentul în care Alianța pentru Unirea Românilor preia guvernarea nu vor mai exista două legi care să reglementeze același serviciu, va exista una singură, căreia trebuie să i se supună toată lumea!”, a afirmat președintele AUR.

George Simion a mai spus că, dacă Guvernul Ciolacu în momentul acesta nu știe de unde să mai găsească bani și nu mai are fonduri la buget, „poate se uită cineva din consilierii domnului prim-ministru și o să vadă, în urma dezbaterii noastre, câți bani sunt scoși din țară, luați de la firmele românești care practică taxi și duși la firma Uber și firma Bolt, care nu respectă legea existentă în momentul acesta pentru ei. Au o firmă care are 15 – 20 de angajați și face numai servicii de marketing, dar nu au și firmă care să facă serviciile de transport aici în România”.

Acesta a subliniat că a avut în ultima lună „delegații din partea reprezentanților șoferilor de taxi, din partea dispeceratelor, din partea asociațiilor care s-au format sau se formează și au reușit să creeze o alianță la nivel național, care să tragă un semnal de alarmă pe aceste aspecte”.

Liderul AUR a dat exemplul Ungariei, acolo unde toată lumea face taxi. „Poate să îi zică companiei cum vrea: Speed Taxi, Star Taxi, Clever, Bolt, Uber, toți fac taxi. Dacă s-a putut în Ungaria, cred că se poate și în România, iar chestiunea asta este asumată de noi și nu ne îndoim după cum bate vântul, pentru simplul motiv că avem nevoie de bani la bugetul României pentru învățământul din România, pentru infrastructura din România, pentru sănătatea din România, pentru azilele de bătrâni din România”.

La rândul său, liderul grupului AUR din Camera Deputaților, Antonio Andrușceac, a subliniat că scopul acestor întâlniri nu este acela de a diviza, ci acela de a uni tot ceea ce înseamnă transport în România. „Ne dorim o legislație unică, astfel încât să fie inclusivă, nu exclusivă. Ne dorim să înțelegem problemele tuturor și să le soluționăm într-un fel care să fie în folosul, în primul rând, al consumatorilor, al celor care sunt beneficiarii serviciilor dumneavoastră. (…) Ne dorim cu toții o reglementare echitabilă a acestei profesii și niște soluții care să vă pună pe toți cei care lucrați în acest domeniu pe picior de egalitate și într-o competiție corectă”, a spus Antonio Andrușceac.

În intervenția sa, deputatul AUR, Adrian Axinia, a precizat că, în urma analizei unui raport al Consiliului Concurenței, a fost contrariat că această instituție, deși constată o practică de încălcare a dreptului concurențial la aceste firme de ridesharing, face doar niște recomandări, nu aplică legea.

Pe parcursul dezbaterii, președintele AUR l-a contactat pe ministrul cercetării, inovării și digitalizării, Bogdan Ivan, pentru a-i solicita să primească în audiență o delegație a reprezentanților sindicatelor din România care activează în transportul public în regim de taxi şi în regim de închiriere, pentru a le răspunde acestora cum monitorizează Guvernul aceste aplicații de ridesharing. Ministrul Bogdan Ivan a acceptat să primească în audiență reprezentanții sindicatelor.

În cadrul dezbaterii s-a discutat despre necesitatea modificării Ordonanței de Urgență nr. 49 din 25 iunie 2019, care reglementează activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, precum și despre problemele organizatorice și economice cu care se confruntă cei care activează în domeniul transportului.

La evenimentul organizat de AUR au participat reprezentanți ai sindicatelor din România care activează în transportul public în regim de taxi şi în regim de închiriere – Asociatia Nationala a Patronatului Operatorilor de Transport in regim de Taxi ANPOTRT, Info Taxi, Asociatia Banat Taxi, Asociația Taximetriștilor Independenți jud. Sibiu, Asociatia Taxi Transilvania, FORT, Asociatia Clubul taximertistilor liberi de pretutindeni, Asociatia Soferilor de Taxi AST, Asociatia de Monitorizare Taxi Transilvania, Asociația de Monitorizare Taxi Iași -, precum și reprezentanți ai Serviciului Autorizări Auto din cadrul Primăriei Generale a Municipiului București. 

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button