Rodica Boancă (AUR) trage un semnal de alarmă: Egalitatea de șanse a copiilor a dispărut odată cu școala online
Rodica Boancă, profesoară și senatoare AUR, susține că aproape 1 milion de copii provenind din medii defavorizate au fost puternic discriminați de către autorități deoarece nimeni nu a gândit soluții alternative pentru elevii care nu au avut mijloacele necesare să participe la școala online.
„Copiii sunt victime ale unui sistem care nu caută soluții, care se blochează la fiecare pas deoarece nu are mijloacele legislative. Timp de 30 de ani au făcut așa un amalgam de legi fără să verifice dacă înainte au fost altele care suplineau nevoiele de atunci și care doar trebuiau să fie modicate. S-au înglodat într-o zonă periculoasă, tocmai pentru a fi ei acoperiți la orice pas.
Copilul școlar de clasă primară, de grădiniță, elevul de gimnaziu, de liceu, toți sunt niște victime ale acestui sistem de învățământ, care în acest moment și-a dovedit incapacitatea din cauza politizării extreme. Din această cauză, anul acesta, copilul de clasa întâi nu a învățat să scrie, copilul de clasa a doua nu a învățat calculele corect sau că citească un anumit text. Din această cauză, aproximativ 1 milion de copii, nu 500.000 cât ne spune ministerul că nu au avut acces la școală, au fost privați de educație și vor deveni acei analfabeți funcțional”, avertizează senatoarea AUR.
Rodica Boancă susține că în acest fel politicienii au eliminat egalitatea de șanse, în loc să țină cont că există localități izolate, cu zero cazuri de Covid, unde sunt oricum puțini elevi și unde orele s-ar fi putut desfășura în mod normal. „Tocmai acolo unde nu este nici curent electric, acolo nu s-a putut interveni cu școala online”.