Propagandă electorală: PSD Sector 1 a dat o țeapă de 375.000 de lei site-urilor ce aparțin de trustul Gândul

Distribuie acest articol!

Conform unor documente depuse, recent, într-un dosar de la Tribunalul București, Organizația PSD Sector 1, prin președinte Daniel Tudorache, a semnat, în martie 2020, un contract de 200.000 de euro pentru a cumpăra ”spațiu publicitar” la câteva site-uri de presă din România, toate aparținând Trustului de Presă Gândul.

Raportul media indică faptul că, în cadrul acestui contract, două dintre site-urile din acest grup au publicat 41 de articole pentru care nu există marcaj de publicitate.

Articolele i-au făcut propagandă lui Tudorache și i-au oferit platforme pentru a-și ataca adversarii politici înainte de alegerile locale. În final, PSD Sector 1 nu a achitat facturi de peste 375.000 de lei pentru apariția acestor materiale, iar firma cu care a încheiat contractul s-a adresat Tribunalului București pentru a-și încasa banii.

Dosarul dezvăluie, indirect, o legătură între patronul societății păgubite de PSD și una dintre persoanele implicate, în februarie 2020, în scandalul filajului unor jurnaliști și magistrați.

În iulie 2021, societatea Adv Web TV SRL București a dat în judecată PSD Sector 1, cerând judecătorilor să oblige pârâta la plata sumei de 375.745,80 lei.

În acțiune, reclamanta a explicat faptul că, pe data de 5 martie 2020, dată la care se numea Advertising Group Division SRL, a încheiat un contract de 200.000 de euro, plus TVA, cu Organizația PSD din Capitală, obiectul fiind oferirea de ”spațiu publicitar pe site-urile de Internet pe care le avem în portofoliu (…)”.

Ulterior, într-un Raport media trimis beneficiarului sunt enumerate cinci dintre aceste site-uri: gandul.ro, cancan.ro, prosport.ro, ciao.ro și go4it.ro.

În acțiunea depusă la Tribunalul București, reclamanta a afirmat că și-a îndeplinit obligațiile, dar nu a primit banii aferenți facturilor trimise PSD Sector 1.

Reclamanta afirmă că, de-abia după mai multe runde de negocieri și notificări, Adv Web TV SRL a încasat 25.000 de lei, rămânând de achitat 375.745,80 lei. Primul termen al procesului va avea loc în luna octombrie.

De precizat că suma de 200.000 de euro reprezenta un maximum al contractului, facturile urmând a fi întocmite pe măsură ce se achiziționa ”spațiu publicitar”.

În final, PSD Sector 1 a accesat circa 40% (400.745,80 lei) din suma pe care o avea la dispoziție (200.000 de euro, adică aproape 1 milion de lei).

”În îndeplinirea obligațiilor ce ne reveneau în temeiul raporturilor contractuale, subscrisa societate ne-am îndeplinit în integralitate acestea, respectiv am publicat pe site-urile www.gandul.ro și www.cancan.ro articolele comandate întocmai cum au fost solicitate de către debitor”
Fragment din acțiunea depusă la instanță de Adv Web TV SRL

În ceea ce privește contractul semnat în martie 2020 cu PSD Sector 1, acesta a fost parafat în contextul în care urmau alegerile locale, dar în afara perioadei de campanie electorală (scrutinul era așteptat a se derula în iunie, dar a fost amânat, din cauza pandemiei, pentru septembrie).

Președintele organizației și semnatar al contractului, Daniel Tudorache, era primar în funcție al Sectorului 1 și candidat pentru obținerea unui nou mandat.

Din studierea articolelor de presă care au fost trimise de Adv Web TV către PSD Sector 1 pentru plată reiese, însă, o problemă de deontologie jurnalistică.

Sursa Foto: Dosar Instanță

Fragment din Raportul media trimis de firma de publicitate către PSD Sector 1, pentru facturare

Astfel, deși contractul făcea referire la ”spațiu publicitar” și conținea ”Definiții” precum cea a ”Titularului de publicitate – persoană fizică sau juridică care emite comanda de publicitate în vederea afișării pe site” sau a ”Furnizorului/Prestatorului – operatorul unui serviciu de publicitate care vinde spațiu publicitar pe site-uri de Internet pe care le are în portofoliu”, în nici unul dintre cele 41 de materiale apărute pe gandul.ro și cancan.ro nu apare marcajul aferent acestui tip de articol: Advertorial sau P, semne care indică faptul că există un beneficiar care a plătit pentru publicare.

Adv Web TV SRL îl are ca unic asociat pe Radu Călin Prunaru, un apropiat și un partener de afaceri al celor care dețin Grupul de Presă Gândul din care fac parte gandul.ro și cancan.ro. Adv Web TV SRL este unul dintre vehiculele prin care cele două site-uri vând spații publicitare, sediul firmei fiind același cu al celor două publicații. Pe două platforme online dedicate datelor despre firmele românești, utilizatorii care accesează Adv Web TV SRL sunt direcționați spre site-ul cancan.ro.

”Niciuna dintre societățile editoare din cadrul trustului de presă GÂNDUL nu a semnat contractul la care vă referiți, așa încât, faptic, mă aflu în imposibilitatea de a vă formula un punct de vedere. De altfel, societățile editoare din trustul de presă GÂNDUL nu sunt parte nici în litigiul față de care solicitați o precizare, motiv pentru care consider că singurele îndreptățite să vă transmită un răspuns legal sunt părțile din dosar.” Adrian Artene, director editorial Grupul de Presă Gândul

Referitor la conținutul celor 41 de articole, majoritatea covârșitoare prezintă declarații ale lui Daniel Tudorache care anunța modul de reacție al Primăriei pe care o conducea în contextul pandemiei, comenta deciziile Guvernului, își critica adversarii politici sau făcea publice alte proiecte ale sale, cum ar fi construirea unui spital cu 1.000 de locuri.

În alte cazuri se informa, pe baza unui sondaj, că Tudorache era favorit cert la obținerea mandatului de primar sau că edilul a împărțit ramuri de salcie în Postul Paștelui, alături de un preot.

Citește în continuare pe g4media.ro


Distribuie acest articol!
%d blogeri au apreciat: