Noul logo al staţiunii Mamaia a costat 16.000 de euro, deşi poate fi descărcat cu câţiva euro de pe internet
Noul logo al staţiunii Mamaia a costat 16.000 de euro, deşi este o imagine vectorială care poate fi descărcată cu câţiva euro de pe internet. Primăria şi firma care a făcut brandul recunosc că imaginea este ”preluată” şi ”fără criterii de exclusivitate”. Spre exemplu, de pe freepik.com logo-ul poate fi descărcat în schimbul a 15 euro. Firma care a vândut brandul recunoaşte că imaginea este ”preluată” pentru că a fost constrânsă de timp, conform publicaţiei locale dobrogealive.ro.
Organizaţia de Management al Destinaţiei (OMD) Mamaia-Constanţa, înfiinţată de administraţia locală împreună cu alte trei asociaţii din Horeca şi condusă de George Măndilă, unul din consilierii şi apropiaţii primarului Vergil Chiţac (PNL), a anunţat, vineri, că staţiunea Mamaia are un nou logo.
Achiziţia a costat puţin peste 16.000 de euro (fără TVA) şi a fost atribuită direct societăţii Blue Sky Advertising, din Cluj-Napoca, deţinută de Maria Emanuela Huruială şi Antreprevision Hub (Mariana Ruscan şi Radu Lupaş Călin).
Logo-ul cumpărat şi prezentat de primărie este, de fapt, o machetă vectorială care poate fi cumpărată de pe diferite site-uri de specialitate, unul dintre ele fiind freepik.com, şi asupra căreia se pot face intervenţii. Aşa se face că logo-ul nu este original, special conceput pentru staţiunea Mamaia, ci este deja folosit pentru promovarea mai multor locuri sau business-uri, unul dintre ele fiind un dezvoltator imobiliar de lux din Costa Rica.
Referitor la situaţia semnalată, Primăria Constanţa a transmis că deţine licenţă de utilizare a logo-ului (n.red. – orice utilizator are posibilitatea să folosească o imagine pe care o cumpără de pe site-urile de profil). Practic asistăm la un jaf de 16 mii de euro marca Virgil Chițac.