Ministrul Justiţiei cere prudență în cheltuirea bugetului afectat de pandemie
Ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu, a transmis marți, într-un comunicat de presă personalului din subordinea sa, să dea dovadă de prudență în cheltuirea bugetului afectat de susținerea salariaților în timpul pandemiei de coronavirus.
„Cătălin Predoiu a subliniat necesitatea desfăşurării, în continuare, a activităţii în cadrul MJ cu respectarea reglementărilor în vigoare referitoare la sănătatea şi securitatea în muncă a angajaţilor, precum şi a măsurilor de protecţie impuse de actuala stare de alertă, şi a prezentat măsurile care se vor lua în continuare pentru asigurarea (…) măsurilor de protecţie sanitară, astfel încât activitatea să se desfăşoare cu respectarea normelor de sănătate şi securitate în muncă, dar şi a prevederilor legale aplicabile stării de alertă în care ne aflăm. Totodată, Ministrul Justiţiei a lansat un apel la conştientizarea de către personalul MJ asupra importanţei gestionării cu prudenţă a bugetului ministerului, buget din care au fost consumate sume importante destinate protecţiei salariaţilor”, a transmis MJ în comunicatul emis, citat de agerpres.ro.
Solicitarea a fost făcută și în cadrul ședinței „Măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19” din 22 mai la care au participat și reprezentanţii Comitetului Ministerial pentru Situaţii de Urgenţă (CMSU) şi Centrului Operativ pentru Situaţii de Urgenţă (COSU).
Măsurile adoptate în starea de urgență și acum în starea de alertă au fost prezentate de Cătălin Predoiu şi în şedinţa Colegiului Ministerului.
Ministrul Justiţiei a cerut şefilor de compartimente revederea agendelor direcţiilor şi serviciilor pe care le conduc şi elaborarea unui plan pe termen scurt şi mediu cu priorităţile acestor compartimente, astfel încât agenda ministerului să nu fie afectată de starea de alertă”, se mai raată în comunicat.
Instituția și desfășurat activitatea în regim de telemuncă din cauza confirmării pozitive a cinci angajați cu coronavirus. Doar ministrul, secretarii de stat, cabinetul ministrului, serviciul de informaţii clasificate, direcţia tehnologia informaţiei, au lucrat de la sediul ministerului.