Politică

Marius Lulea (AUR): “Ce se ascunde în spatele vizitei lui Ciolacu în Franța?”

Marcel Ciolacu a discutat cu premierul francez Michel Barnier între altele despre “transferul de tehnologie militară pe zona de elicoptere și să dezvolte fabrica de la Ghimbav în baza unor comenzi ferme ale statului român”, după cum se afirmă în comunicatul oficial.

În spatele acestor cuvinte se ascunde un plan antinațional de subminare a apărării naționale și a economiei României, pentru profitul firmei Airbus.”

Franța de mai mulți ani încearcă să oblige România să cumpere 200 elicoptere H 225 M pentru armata română. În funcție de echipare și de condițiile contractuale un asemenea elicopter costă circa 24 milioane dolari. Așadar este o afacere ce vizează extragerea a circa 5 miliarde dolari din bugetul secătuit al României.

Conform specialiștilor cu care m-am consultat, elicopterul H 225 M este inferior altor elicoptere de pe piață, cum ar fi de exemplu aparatul american Blackhawk la toate capitolele, cum ar fi raza de acțiune, viteza ascensională, greutatea transportată șamd. H 225 M este inferior pentru că a fost conceput ca un elicopter civil, pe baza elicopterului H 215, fiind apoi echipat militar.

Însă România prin IAR Ghimbav deține încă dinainte de 1989 licența Puma și poate echipa elicoptere civile pentru a fi folosite de armată. IAR Ghimbav a mai livrat armatei române elicoptere militare Puma Socat, precum și Puma Naval pentru Marina Militară.

Dacă industria aeronautică românească poate face același lucru ca Airbus și anume să echipeze elicoptere civile pentru a le transforma în elicoptere militare, este lipsit de sens să cumpărăm de la francezi, din moment ce putem produce noi.

Principala amenințare pe flancul estic al NATO este Rusia și România trebuie să fie pregătită în cazul unei agresiuni. Elicopterele H 225 M poate că sunt bune în operațiunile din fostele colonii ale Franței, însă Forțele Aeriene Române trebuie să dispună de cele mai bune elicoptere pentru a apăra țara în cazul unei agresiuni pe flancul estic.

Compania Airbus, pe lângă încasarea celor 5 miliarde dolari de la partea română, urmărește și eliminarea de pe piețele externe a concurentului său, industria aeronautică românească.

Fabrica Airbus Helicopters a fost amplasată nu întâmplător gard în gard cu concurentul său IAR Ghimbav. Unde s-a mai pomenit așa ceva?

Scopul este recrutarea agresivă a muncitorilor, maiștrilor, inginerilor de la IAR Ghimbav.

România deține dinainte de 1989 licența Puma și pentru ca are un contract bine făcut, are dreptul să aducă și modificări aparatului, ceea ce a permis producerea elicopterului Puma Socat.

Airbus a descoperit că deși este un gigant mondial a produs 300 aparate, în timp ce românii deținând licența Puma au produs de-a lungul timpului 187 aparate, concurând cu succes Airbus pe mai multe piețe externe. Pentru acest motiv partea franceză vrea să suprime concurența românească.

Președintele trebuie să se folosească de prerogativele constituționale și legale ale funcției pentru a apăra interesul național și a nu permite afaceri în dauna economiei naționale și a siguranței României.

Consider că un bun model poate fi contractul dintre firma americană Sikorski și Polonia, prin care polonezii produc elicoptere Blackhawk la fabrica de la Mielec”, spune Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Un comentariu

  1. CR a învățat lecția și a plătit vizita cu plata elicopterelor inutile !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button