EconomieȘtirile 60m.RO

Mall-urile mici s-ar putea deschide dupa 15 mai

Deputații din Comisia Juridică au adus unele modificări la proiectul de lege elaborat de Guvern pentru perioada de după starea de urgență.

Odată cu trecerea la starea de alertă, din 15 mai, vor putea fi deschise și magazinele conform modificărilor aduse de deputați asupra proiectului de lege.

În această categorie pot fi incluse și mall-urile cu o suprafață maximă de până la 15.000 de metri pătrați, notează hotnews.ro.

Art. 9:

  • (1) Pe durata stării de alertă se pot suspenda activitățile de comercializare cu amănuntul a produselor și serviciilor în centrele comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici, cu acordul CNSSU.
  • (2) Măsura prevăzută la alin. (1) nu se aplică în cazul centrelor comerciale mici de sub 15.000 mp, cu magazine individuale din incintă de sub 500 mp fiecare.
  • (3) Prin excepție de la alin (1) sunt permise următoarele activități comerciale:
  • a) vânzarea produselor electronice și electrocasnice, doar dacă operatorii economici asigură livrarea acestora la domiciliul/sediul cumpărătorului;
  • b) activitatea desfășurată de operatorii economici din cadrul centrelor comerciale care au accesul asigurat direct din exteriorul incintei și este întreruptă comunicarea cu restul complexului;
  • c) activitatea desfășurată de către magazinele agroalimentare, farmacii, cabinetele stomatologice, curățătorii de haine și centrele de îngrijire personală, precum și vânzarea produselor și serviciilor de optică medicală.

Argumentele aduse de deputați pentru deschiderea magazinelor, în raportul Comisiei Juridice au fost:

„Centrele comerciale din provincie nu sunt locuri de petrecut timpul liber (cinema, food-court cu multe restaurant şi spaţii de mancare în comun, săli de joacă pt copii şi adulti, patinaje, etc) unde oamenii petrec prea mult timp în[untru (în general între 2 şi 3 ore), ci sunt locuri pentru a rezolva cumpărăturile strict necesare şi serviciile indispensabile, care se rezolvă intre 10 si 30 de minute, pe o suprafaţă totală desfăşurată maximă de 10.000 – 15.000 mp, mult mai mic decat un magazin de bricolaj sau hypermarket, care erau oricum deschise şi pană acum. Mallurile mari încep peste 20.000 – 30.000 mp cu spaţii generoase de divertisment.
Serviciile importante sunt: ştampile, copiat chei, curăţătorie, schimb valutar, casa de amanet, suplimente nutritive, farmacie, birou asigurări, florărie, servicii şi reparaţii GSM, tablete şi laptopuri, parfumerie, optică medicală, magazine de telefoane, bijuterii, cadouri, magazine de cărţi, agenţii de turism, mercerie, şosetărie, copy center, tăbăcărie, ceasornicărie, fiecare pe suprafeţe între 2 si max 40 mp, dar nu mai mult ca 100-200 mp total.
În centrele comerciale din provincie nu sunt spaţii de divertisment, ci numai magazine pe suprafeţe mici şi medii, de 50 – 500 mp max, cu produse de strictă necesitate. Niciun magazin individual din aceste centre comerciale nu depăşeşte 500 mp”.

Back to top button