Dacia a prezentat noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepway. Dotări nemaiîntâlnite pe modelele constructorului român

Noile modele Dacia Logan, Dacia Sandero și Sandero Stepway au fost prezentate de constructorul român deținut de Renault. Totodată, au fost anunțate mai multe informații despre fiecare model.
Construite pe o platformă nouă, cele trei modele oferă noi dotări, noi motorizări și o variantă nouă de transmisie.
Noua Dacia Logan
Dacia Logan are faruri și stopuri noi, a crescut în dimensiuni cu 3,6 centimetri, ajungând la 4,39 metri, dar a și scăzut în înălțime cu 1 centimetru (1.501 mm înălțime). Spațiul disponibil la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate a crescut cu 42 mm și spătarele scaunelor din față oferă măsuțe rabatabile. Capacitatea portbagajului a crescut cu 18 litri, ajungând la 528 de litri, iar pragul de încărcare a fost coborât cu aproape 2 centimetri. Garda la sol este de 135 mm. Lățimea modelului este de 1.848 mm.
Noua Dacia Sandero
Dacia Sandero vine cu faruri și stopuri noi, însă garda la sol de 133 milimetri a rămas neschimbată. Lungimea este de 4,08 metri și înălțimea de 1499 mm. Sandero Stepway are o gardă la sol de 174 mm, protecții laterale și o alură de crossover. Capacitatea portbagajului pentru modelul Sandero este de 328 de litri. Lățimea modelului este de 1.848 mm.
Dotări interioare noi
La interior, atât Logan, cât și Sandero au volan care poate fi acum reglat pe înălțime și pe adâncime, iar opțional poate fi achiziționată o cotieră individuală sau centrală.
Indiferent de nivelul de echipare, modelele dispun un suport pentru smartphone, ecran pentru calculatorul de bord și comenzi pe volan pentru pilotul automat și limitatorul de viteză, precum și senzor de lumină și aprindere automată a farurilor.
În funcție de piață și de versiune, sunt disponibile, fie în serie, fie opțional, un sistem nou de climatizare, scaune față încălzite (începând din aprilie 2021), card mâini libere cu deschidere de la distanță a portbagajului, frână de parcare electrică, cameră de marșarier, senzori acustici față și spate pentru asistența la parcare și senzor de ploaie cu acționarea automată a ștergătoarelor de parbriz.
Pentru prima oară la Dacia, o trapă de pavilion vitrată cu deschidere electrică va fi disponibilă în cursul anului 2021 pe Sandero și Sandero Stepway.
Telefonul devine sistem de infotainment
Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt disponibile cu trei sisteme multimedia. În sistemul de bază, telefonul șoferului poate fi transformat într-un sistem multimedia printr-o aplicație gratuită și o conexiune Bluetooth sau USB. Există un loc dedicat pentru poziționarea telefonului în bord. Mai sunt disponibile sisteme infotainment cu ecran tactil de 8 inchi și compatibilitate Android Auto și Apple CarPlay.
Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate în serie cu șase airbag-uri. Sistemele de asistență la conducere disponibile includ frânare automată de urgență, senzor de unghi mor, asistență la parcare și asistență la plecarea din rampă.
Motorizări pentru Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway
Lista motorizărilor pentru noile modele Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway oferă două variante pe benzină și o variantă benzină/GPL:
– Sce65, un motor cu trei cilindri, capacitate de 1 litru, aspirat, cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte
– TCe90, un motor cu trei cilindri, capacitate de 1 litru și turbocompresor, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte sa o cutie automată CVT
– TCe 100 ECO-G, un motor nou în gamă, cu 3 cilindri, capacitatea de 1 litru, echipat cu turbocompresor și cu alimentare mixtă benzină/GPL, cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte
Noul Logan va fi comercializat în România, Spania, Republica Cehă, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Ungaria, Slovacia, Serbia, Bulgaria, Muntenegru, Macedonia, Bosnia-Herțegovina, Kosovo, Albania, Republica Moldova, Maroc, Noua Caledonie și Tahiti.
Sursa: Digi24
- Schimbările la plata pensiilor private: Sindicatele și patronatele, front comun împotriva dublei impozitări: „Ni se pare absurd”„Acești bani ai oamenilor care merg către niște firme private, au randament extraordinar, de ce mai trebuie impozitați dacă omul vrea să-și ia o anumită sumă? Că e 25%, că e 35% că e 15% e altă discuție. Mi se pare puțin absurd să-l mai impozitezi pe diferență, după ce ai folosit acei bani atâția …
- Ion Cristoiu: „Ucraina, o ţară care trăieşte foarte bine pe banii noştri”Marius Tucă a punctat faptul că Ucraina se confruntă cu o oboseală generală în rândul populației privind conflictul de lungă durată, menționând un sondaj recent care arată că peste 60% dintre ucraineni sunt sătui de război. „Un ultim sondaj făcut arată că mai mult de 60% dintre ucraineni s-au săturat de război” , spune Tucă. …
- AUR critică măsurile fiscale din Pachetul 2 și anunță o moțiune de cenzurăReprezentanții AUR critică măsurile din Pachetul 2 pe care Guvernul intenționează să îl promoveze până la sfârșitul acestei luni. Potrivit liderilor AUR, guvernul nu e pregătit să corecteze deficitul bugetar, iar declarațiile legate de o posibilă intrare în incapacitate de plată au înrăutățit situația. AUR intenționează să depună din nou moțiune de cenzură dacă guvernul …
- Gheorghe Piperea (AUR): Statul e complice cu multinaţionalele, în timp ce povara austerităţii este pusă doar pe umerii cetăţenilor româniEuroparlamentarul AUR Gheorghe Piperea a explicat schema prin care multinaționalele scot miliarde de euro din România, fără să plătească niciun ban, în complicitate cu decidenții politici, care nu au transpus în legislația românească o directivă europeană. Dacă aceasta ar fi implementată, gradul de colectarea a banilor în buget ar crește, fără să afecteze puterea de …
- Marius Lulea (AUR): Programul „Anghel Saligny” trebuie să continue. Marea majoritate a localităților au în continuare străzi de pământ, piatră, fără trotuare și trăim ca în Evul MediuProgramul „Anghel Saligny” trebuie să continue, iar continuarea tăierii din investiţii reprezintă o catastrofă pentru România, a declarat Marius Lulea, prim-vicepreşedintele AUR, transmite Agerpres. „Poziţia partidului AUR este una categorică – programul „Anghel Saligny” trebuie să continue. Este nevoie să ajutăm comunităţile locale, care sunt subfinanţate. 20% din locuinţele din România nu au acces la …