Grindeanu nu poate explica Bruxelles-ului de ce un kilometru de drum expres în România e mai scump decât o autostradă în Alpi

Uniunea Europeană bate cu pumnul în masă și cere explicații: cum e posibil ca un kilometru de drum expres în România să coste mai mult decât un kilometru de autostradă construit pe versanții abrupți ai Alpilor elvețieni? Iar Grindeanu nu are un răspuns coerent. Doar ridică din umeri și se uită spre firmele „de casă”, cele abonate la contracte cu statul și la suspiciuni de fraudă.
Costurile pentru Drumul Expres Craiova–Pitești au ajuns să depășească 13 milioane de euro pe kilometru în unele segmente, în condițiile în care terenul este drept, fără tuneluri sau viaducte spectaculoase. În Elveția, în schimb, autostrăzi tăiate prin munți, cu pasaje și galerii subterane, sunt construite cu 8-10 milioane de euro pe kilometru. Diferența? Nu geografia, ci hoția.
Grindeanu nu reușește să justifice în fața Bruxelles-ului de ce fiecare licitație e contestată, reluată, umflată artificial, apoi „adjudecată” fix de cine trebuie. Cum firmele apropiate de partid primesc punctaje magice și termene flexibile, în timp ce altele sunt eliminate prin tertipuri birocratice.
Comisia Europeană a stopat deja plățile pentru anumite tronsoane, invocând proceduri viciate. Iar suspiciunile se adâncesc: s-au plătit zeci de milioane de euro pe kilometri care încă nu există, în timp ce românii așteaptă la barieră sau pe drumuri pline de gropi.
Într-un stat normal, astfel de abuzuri ar duce la demisii și anchete. În România lui Grindeanu, în schimb, se inventează noi metode de „optimizare” a costurilor. Adică de furat mai cu grijă, fără urme vizibile.
Și încă ne mai mirăm de ce ne întreabă Europa unde ne sunt banii.