Ghidul pentru revenirea la muncă în condiții de siguranță pentru angajați și pentru angajatori a fost lansat
Ministerul Sănătății condus de Nelu Tătaru și Ministerul Muncii și Protecției Sociale condus de Violeta Alexandru, au emis Ordinul privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS Cov-2 și pentru asigurarea desfășurării activității la locul de munca în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă.
Ca o completare a Ordinului a fost emis și un Ghid pentru revenirea la muncă în condiții de siguranță pentru angajați și angajatori.
Documentele stabilesc măsurile pe care toți angajatorii, atât din domeniul privat cât și din domeniul public, trebuie să le implementeze la locul de muncă.
Angajatorul trebuie să stabilească culoarele de acces și de circulație din incinta locului de muncă precum și să limiteze accesul la zonele comune.
Dezinfectantul nu trebuie să lipsească de la intrarea în incinta locației și din toate zonele de lucru. De asemenea, angajatorul este obligat să ofere angajaților măști de protecție și să le ia temperatura angajaților când vin la muncă.
Angajatorii sunt obligați să reinstruiască angajații în domeniul securității și sănătății în muncă, la revenirea acestora și reluarea activității.
Angajatorii „informează angajații, prioritar prin mijloace electronice, cu privire la riscurile de infectare și de răspândire a virusului, cu privire la măsurile de protecție și la regulile de distanțare socială care se aplică în cadrul unității, precum și cu privire la regulile pentru gestionarea situațiilor în care angajații sau alte persoane care au acces la locul de muncă prezintă simptome ale infectării cu coronavirului SARS CoV – 2”, se arată în ordin.
În Ghidul emis de ministere se recomandă evitarea pe cât posibil a folosirii documentelor tipărite pentru a se limita contactul între persoane.
Birourile se vor aerisi constant și se vor dezinfecta, intrând în sarcina angajatului dezinfectarea biroului și a obiectelor folosite de el.
Programul de lucru poate fi personalizat de către fiecare angajator care are mai mult de 50 de angajați pentru a se evita aglomerarea spațiilor.
Angajatorii „pot individualiza programul de lucru al angajaților astfel încât între aceștia să se asigure existența unui interval de minim o oră la începerea și la terminarea programului de muncă, pe parcursul a minim trei ore, în tranșe de minim 20% din personal, fără a afecta durata programului normal de lucru, în cazul angajatorilor cu un număr mai mare de 50 de angajați care desfașoară activitatea în același spațiu de lucru. Măsura are în vedere inclusiv spațiile de lucru cu mai mult de 50 de angajați, indiferent dacă salariații aparțin unor angajatori diferiți, fără a afecta durata programului normal de lucru”, se mai arată în documentul, citat de ziare.com.