Dacia a prezentat noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepway. Dotări nemaiîntâlnite pe modelele constructorului român

Noile modele Dacia Logan, Dacia Sandero și Sandero Stepway au fost prezentate de constructorul român deținut de Renault. Totodată, au fost anunțate mai multe informații despre fiecare model.
Construite pe o platformă nouă, cele trei modele oferă noi dotări, noi motorizări și o variantă nouă de transmisie.
Noua Dacia Logan
Dacia Logan are faruri și stopuri noi, a crescut în dimensiuni cu 3,6 centimetri, ajungând la 4,39 metri, dar a și scăzut în înălțime cu 1 centimetru (1.501 mm înălțime). Spațiul disponibil la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate a crescut cu 42 mm și spătarele scaunelor din față oferă măsuțe rabatabile. Capacitatea portbagajului a crescut cu 18 litri, ajungând la 528 de litri, iar pragul de încărcare a fost coborât cu aproape 2 centimetri. Garda la sol este de 135 mm. Lățimea modelului este de 1.848 mm.
Noua Dacia Sandero
Dacia Sandero vine cu faruri și stopuri noi, însă garda la sol de 133 milimetri a rămas neschimbată. Lungimea este de 4,08 metri și înălțimea de 1499 mm. Sandero Stepway are o gardă la sol de 174 mm, protecții laterale și o alură de crossover. Capacitatea portbagajului pentru modelul Sandero este de 328 de litri. Lățimea modelului este de 1.848 mm.
Dotări interioare noi
La interior, atât Logan, cât și Sandero au volan care poate fi acum reglat pe înălțime și pe adâncime, iar opțional poate fi achiziționată o cotieră individuală sau centrală.
Indiferent de nivelul de echipare, modelele dispun un suport pentru smartphone, ecran pentru calculatorul de bord și comenzi pe volan pentru pilotul automat și limitatorul de viteză, precum și senzor de lumină și aprindere automată a farurilor.
În funcție de piață și de versiune, sunt disponibile, fie în serie, fie opțional, un sistem nou de climatizare, scaune față încălzite (începând din aprilie 2021), card mâini libere cu deschidere de la distanță a portbagajului, frână de parcare electrică, cameră de marșarier, senzori acustici față și spate pentru asistența la parcare și senzor de ploaie cu acționarea automată a ștergătoarelor de parbriz.
Pentru prima oară la Dacia, o trapă de pavilion vitrată cu deschidere electrică va fi disponibilă în cursul anului 2021 pe Sandero și Sandero Stepway.
Telefonul devine sistem de infotainment
Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt disponibile cu trei sisteme multimedia. În sistemul de bază, telefonul șoferului poate fi transformat într-un sistem multimedia printr-o aplicație gratuită și o conexiune Bluetooth sau USB. Există un loc dedicat pentru poziționarea telefonului în bord. Mai sunt disponibile sisteme infotainment cu ecran tactil de 8 inchi și compatibilitate Android Auto și Apple CarPlay.
Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate în serie cu șase airbag-uri. Sistemele de asistență la conducere disponibile includ frânare automată de urgență, senzor de unghi mor, asistență la parcare și asistență la plecarea din rampă.
Motorizări pentru Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway
Lista motorizărilor pentru noile modele Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway oferă două variante pe benzină și o variantă benzină/GPL:
– Sce65, un motor cu trei cilindri, capacitate de 1 litru, aspirat, cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte
– TCe90, un motor cu trei cilindri, capacitate de 1 litru și turbocompresor, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte sa o cutie automată CVT
– TCe 100 ECO-G, un motor nou în gamă, cu 3 cilindri, capacitatea de 1 litru, echipat cu turbocompresor și cu alimentare mixtă benzină/GPL, cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte
Noul Logan va fi comercializat în România, Spania, Republica Cehă, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Ungaria, Slovacia, Serbia, Bulgaria, Muntenegru, Macedonia, Bosnia-Herțegovina, Kosovo, Albania, Republica Moldova, Maroc, Noua Caledonie și Tahiti.
Sursa: Digi24
- Regimul Nicușor Dan îl reactivează pe Hrebenciuc. “Guzganul rozaliu”, la Osaka-Japonia, alături de Ponta, alt “trădător de serviciu”!Fostul deputat PSD, Viorel Hrebenciuc, care a făcut închisoare pentru corupție, apare ca membru al unei delegații românești la Osaka. Alături de Hrebenciuc, sunt fostul premier Victor Ponta, fostul ministru liberal Ovidiu Silaghi și președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban. Evenimentul la care au participat a fost organizat de Camera …
- George Simion: Acest guvern nu va avea niciun rezultat pentru că nu a fost votat de români, nu vine în urma susținerii poporului românPreședintele AUR, George Simion, susține că mai multe categorii sociale au fost ‘păcălite’ de un ‘uriaș aparat de propagandă’, iar actualul guvern nu va avea niciun rezultat pentru că ‘nu vine în urma susținerii poporului român’. ‘Nu sunt reprezentativi acești (…) care astăzi își spun miniștri, prim-miniștri sau președinți. Nu sunt președinții noștri, și-au bătut …
- Raed Arafat vorbește despre cel mai negru scenariu: Câți oameni ar muri la un cutremur foarte mare în RomâniaExerciţiul SEISM 2025 a angrenat forţe impresionante din ţară şi din străinătate, în vederea gestionării cât mai bune a unui posibil cutremur major în România. Şeful DSU, Raed Arafat, a explicat pentru News.ro că în câteva săptămâni vor veni concluziile, după evaluarea mai multor experţi internaţionali. Mai trebuie făcuţi paşi importanţi pentru o mai bună armonizare între toate …
- Mafia de partid și de stat! Stoica și ministrul Muncii – afacerile care au pus pe butuci CFRÎntr-o Românie în care politica e dictată de relațiile personale, nu de interesul public, povestea nașului Gruia Stoica, mogulul feroviar, și a finului său Florin Manole, ministrul Muncii, este exemplul clasic al capturării instituțiilor de stat în beneficiul unei rețele private de interese. O relație de familie cu efecte catastrofale asupra CFR Marfă, compania publică …
- Banii toxici pentru partide nu se taie, dar Bolojan și Nicușor fură banii elevilor și studențilorÎn timp ce partidele politice își încasează nestingherite subvențiile grase, fără nicio rușine și fără transparență, administrațiile conduse de liberalii Ilie Bolojan și Nicușor Dan dau dovadă de un cinism revoltător: taie din fondurile destinate elevilor și studenților. De ce? Pentru „a face economie”. Dar economia nu se face niciodată pe spatele privilegiaților din partide, …