Cutremur în industria auto: Salariații din România au primit deja înștiințarea de șomaj
Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat marţi că intenţionează să concedieze 4.700 de persoane în Europa, după ce profitul său operaţional s-a redus aproape la jumătate în trimestrul al treilea, subliniind provocările din industria auto europeană, potrivit Reuters.
Acţiunile sale au scăzut cu 4,6% până la 1250 GMT şi au scăzut cu mai mult de 20% până acum în acest an, conform Zf.
Sectorul auto european se confruntă cu multiple obstacole, de la costurile ridicate de producţie şi gestionarea trecerii la vehiculele electrice, până la scăderea cererii şi creşterea concurenţei din partea Chinei.
„În contextul provocărilor globale de pe piaţă care afectează diverse sectoare, Schaeffler România a fost nevoită să implementeze măsuri temporare, inclusiv şomaj tehnic. Deşi aceste decizii sunt dificile, ele au ca scop asigurarea capacităţii competitive pe termen lung a operaţiunilor noastre şi protejarea unui număr cât mai mare de locuri de muncă în această perioadă. Colaborarea strânsă cu angajaţii şi părţile interesate pentru a gestiona cele mai bune rezultate posibile este esenţială pentru noi, în special în aceste momente”, au declarat pentru ZF reprezentanţii Schaeffler România.
„Suntem supăraţi de această veste”, a declarat Ulrich Schoepplein, şeful comitetului de întreprindere al Schaeffler, într-o declaraţie, şi a solicitat consiliului executiv să înceapă discuţiile cu reprezentanţii angajaţilor pentru a găsi alternative care să salveze locurile de muncă pe termen lung.
Schaeffler a declarat că Germania va înregistra cea mai mare reducere de personal, cu planuri de concediere a aproximativ 2 800 de persoane de la zece unităţi.
Restul reducerilor de personal se vor face în cinci fabrici din Europa, inclusiv închiderea a două locaţii, a adăugat Schaeffler, fără a numi locaţiile.
Aproximativ 1.000 de locuri de muncă vor fi reduse prin strămutări, ceea ce va duce concedierile nete la 3.700 de persoane, sau 3,1% din numărul total de angajaţi al Schaeffler, care a crescut după fuziunea sa cu Vitesco, specialist în sisteme de propulsie electrică.
Specialistul german în rulmenţi cu bile se aşteaptă să economisească aproximativ 290 de milioane de euro (315,4 milioane de dolari) pe an până la sfârşitul anului 2029 prin planul de eficientizare, care va costa aproximativ 580 de milioane de euro.