Calea ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni este gata în proporție de 97%

Linia de cale ferată Gara de Nord-Aeroportul Otopeni este finalizată în proporție de 97%, a anunțat, miercuri, CFR Infrastructură. „Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică”, a transmis compania, citată de Digi24.ro
„Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică”, transmite CFR Infrastructură.
Conform comunicatului, la stația Aeroport mai sunt de executat lucrări de finisaje interioare, de montare a instalaţiilor electrice, de așternere a membranei pe peroane, de instalare a difuzoarelor, camerelor video, dar și lucrări de alimentări cu apă și realizare rigolă de preluare a apelor meteorice, precum și de montare a parapetului de protecție.
De asemenea, mai sunt de făcut lucrări la viaduct, lucrări de suprastructură, dar și la drumuri.
„Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu 3 podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație CF, cu linie dublă, la Terminalul T1”, se mai arată în comunicat.
Valoarea contractului este de 398,1 milioane lei, lucrarea fiind finanțată din fonduri europene nerambursabile.
Sursa: Digi24.ro
- Ziua cu patru moțiuni de cenzură, fără precedent în politica din RomâniaCamera Deputaților și Senatul se reunesc duminică de la ora 13:00 pentru a dezbate și vota cele patru moțiuni de cenzură depuse de opoziția împotriva Guvernului Bolojan. Ședința se va întinde pe mai multe ore, din cauza procedurilor care vor trebui respectate succesiv. Cele patru moțiuni de cenzură au fost depuse după ce premierul Ilie …
- Marius Lulea (AUR): Drumul expres Arad–Oradea, o nouă țeapă electorală amânată pentru 2027Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR, critică dur modul în care guvernanții tratează investițiile publice, acuzându-i că folosesc infrastructura ca instrument electoral. „Pentru că nu mai sunt alegeri, se opresc investițiile, iar drumul expres Arad–Oradea se amână”, a spus Lulea într-o postare pe Facebook. Noua dată vehiculată pentru începerea lucrărilor este 2027, însă Lulea atrage atenția că …
- Avocatul Poporului e o instituție capturată! Nu mai apără nimic, nu contestă nimicAvocatul Poporului, creat pentru a apăra cetățenii în fața abuzurilor statului, a devenit astăzi o instituție decorativă, lipsită de reacție și complet subordonată politic. În loc să fie vocea oamenilor, a ajuns un scut al puterii. Deși România trece prin crize sociale și economice grave, iar drepturile românilor sunt călcate în picioare prin taxe, abuzuri …
- Tot mai aproape de anticipate. Singurele care pot readuce încredereaRomânia se apropie cu pași repezi de alegeri anticipate. Criza politică, corupția și incapacitatea guvernării PSD-PNL de a gestiona economia au adus statul în prag de colaps. Oamenii nu mai au încredere în actuala clasă politică, iar partidele de la putere fug de răspundere. Alegerile anticipate devin singura soluție reală pentru a reda cetățenilor vocea …
- PSD e pe cale de dispariție. Va păți precum PNȚCD!PSD, odinioară cel mai puternic partid din România, dă semne vizibile de prăbușire. Scandalurile de corupție, minciunile electorale și guvernarea dezastruoasă l-au transformat într-un colos cu picioare de lut. Exact ca PNȚCD în urmă cu două decenii, PSD își sapă singur groapa. Românii s-au săturat de promisiuni deșarte și de taxele puse pe spinarea lor. …