Calea ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni este gata în proporție de 97%

Linia de cale ferată Gara de Nord-Aeroportul Otopeni este finalizată în proporție de 97%, a anunțat, miercuri, CFR Infrastructură. „Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică”, a transmis compania, citată de Digi24.ro
„Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică”, transmite CFR Infrastructură.
Conform comunicatului, la stația Aeroport mai sunt de executat lucrări de finisaje interioare, de montare a instalaţiilor electrice, de așternere a membranei pe peroane, de instalare a difuzoarelor, camerelor video, dar și lucrări de alimentări cu apă și realizare rigolă de preluare a apelor meteorice, precum și de montare a parapetului de protecție.
De asemenea, mai sunt de făcut lucrări la viaduct, lucrări de suprastructură, dar și la drumuri.
„Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu 3 podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație CF, cu linie dublă, la Terminalul T1”, se mai arată în comunicat.
Valoarea contractului este de 398,1 milioane lei, lucrarea fiind finanțată din fonduri europene nerambursabile.
Sursa: Digi24.ro
- De ce forintul slab face Ungaria bogată, iar leul tare face România săracă
Guvernarea de la București trăiește într-o lume paralelă, una a teoriilor false și a economiștilor de serviciu care nu înțeleg economia reală. Una dintre cele mai mari minciuni propagate este aceea că Ungaria ar avea un nivel mai scăzut al activului pe cap de locuitor decât România. În realitate, această comparație este falsă și dăunătoare. … - Petrișor Peiu (AUR): „OMV iertată, combinatele moarte. Asta e economia PSD-PNL”
Liderul AUR de la Senat, Petrișor Peiu, acuză guvernul că a abandonat complet economia națională, în timp ce oferă favoruri corporațiilor străine. „Preocupați fiind de cum le cad cutele pantalonilor în filmulețele propagandistice de la slujba de sfințire a icoanelor Catedralei, guvernanții au uitat total de economie”, a scris Peiu, într-o postare acidă. Acesta descrie … - Zelenski le oferă ucrainenilor călătorii gratis cu trenul, în perspectiva iernii
Preşedintele ucrainean Volodimir Zelenski le-a promis ucrainenilor noi ajutoare în perspectiva iernii, inclusiv kilometri gratis de călătorie pe calea ferată, relatează sâmbătă dpa, preluată de Agerpres. „Trei mii de kilometri, astfel încât oricine să poată alege gratuit rute feroviare în Ucraina: Lvov-Kiev, Kiev-Dnipro şi orice altă (rută)”, a afirmat Zelenski în mesajul său video zilnic … - Fiecare copil din România se naște dator
În România de astăzi, fiecare nou-născut vine pe lume cu o povară pe care n-a ales-o: o datorie publică de peste 200 de miliarde de euro. Într-o țară în care se nasc anual aproximativ 150.000 de copii, față de peste 350.000 acum 35 de ani, statul a reușit performanța rușinoasă de a transforma viața fiecărui … - Scopul din 1989 a fost asasinarea economiei naționale
Ceea ce s-a întâmplat în 1989 nu a fost doar o schimbare politică, ci o execuție economică planificată. Sub pretextul libertății și al democrației, România a fost aruncată într-un haos economic dirijat, în care tot ceea ce însemna capital național, industrie, resurse și suveranitate economică a fost demontat piesă cu piesă. Fabrici, uzine, cooperative și …