Black Friday la români: Oferte false și multă publicitate

Distribuie acest articol!

Black Friday a sosit. Toate aspirațiile noastre legate de achiziția unui nou televizor vor fi îndeplinite astăzi. De black friday telefonul pe care l-am urmărit timp de 6 luni va deveni realitate. Acea mașină de spălat pe care soția și-o dorește atât de mult este pratic a noastră. Sau frigiderul cu multe opțiuni, un vis umed. Black friday…

Vrem un autoturism? Un SUV frumos, mare. De black friday se vând inclusiv autoturisme.

Am făcut tot ce trebuie pentru asta. Am urmărit toate articolele despre modul în care trebuie să acționăm pentru a nu rata mult doritele oferte. În rubrica „favorite” a browser-ului se află toate acele produse pe care le-am urmărit intens. Toate acele produse minunate pentru care am alocat un buget. Ne așteptăm ca prețul să fie unul bun. Ne așteptăm la un preț de care nu putem beneficia în niciuna dintre celelalte zile anului. Căci este, nu-i așa, Black Friday!

Ne-am trezit cu noaptea în cap pentru black friday. Suntem cu degetul pe mouse, am intrat în joc. Adrenalina este la cote înalte. Suntem convinși că da, prețul acelui produs pe care l-am urmărit atâta vreme va fi mic. Va fi un preț excelent de black friday, ne dorim asta

Verificăm conexiunea, laptop-ul trebuie să fie pornit și browser-ul să nu se blocheze, nu putem permite asta! Totul trebuie să funcționeze optim, fluent. Suntem în joc. Let’s play! I’m the man! Black friday este aici.

Este ora 06:59, numărăm secundele… 55, 56, 57, 58, 59. Este ora 07:00. STAAAART, Black Friday a început

Inima începe să ne bată. Trebuie să acționăm rapid, deschidem pagina magazinului online ce a promovat asiduu campania. Ochim ca un lunetist produsul pe care îl urmărim. Dăm click pe el și…. nu se poateee, stoc indisponibil. Dar nu este nicio problemă. Am ratat televizorul mult visat, dar mai avem mașina de spălat și telefonul apărut anul acesta. Black friday continuă.

Suntem în continuare în joc. Căutăm rapid telefonul, adaugă în coș, dezaaastru, stoc indisponibil

Nu ne înfrânge nimeni, nimeni am zis. Mașina de spălat este acolo. Click pe ea, însă vedem prețul, este ceva în neregulă. Apare tăiat prețul mare, la care ar fi fost vândută mașina de spălat în mod normal. Cu roșu este scrisă reducerea, 35%, vă dați seama ce afacere bună facem? Dar ne aducem aminte de prețul pe care l-am fi plătit ieri sau săptămâna trecută. Era mai mic decât cel de astăzi. Este o eroare? Black friday ne face să ne punem semne de întrebare.

Suntem tulburați. Nu am cumpărat nici televizorul mult visat, nici telefonul pe care ni-l doream și nici mașina de spălat. Hmm, acum trebuie să-i explicăm soției de ce a trebuit să amânăm achiziția mașinii de spălat

Mda, în timp ce ne uităm dezamăgiți pe restul produselor comercializate, ne fac cu ochiul produsele de papetărie. Stick-urile de memorie, cărțile de copii, cd-urile cu muzică clasică, roboții de bucătărie și mașinile de cusut. Sufletul nostru plânge după produse pe care nu le-am fi cumpărat în mod normal.  Dar de black friday cumpărăm și așa ceva.

Cele mai consistente reduceri sunt cele pentru stick-urile USB. Să ne cumpărăm?

Parcă ar merge să luăm vreo 3, dar transportul și apoi așteptarea parcă nu merită atâta efort. Noi ne doream un televizor sau telefon ori o mașină de spălat. Chiar este atât de crud zeul shopping-ului încât să așteptăm un an pentru a ne cumpăra stick-uri de memorie? Să ne cumpărăm cărți de colorat? Nu, nu cumpărăm nimic.

În România, Black Friday este de fapt un Flop (în traducere, chix) Friday

Totul ține de educația financiară, care ne lipsește multora dintre noi. Așteptăm un an și ne punem speranțele într-un eveniment. Însă ce se întâmplă în România nu are niciun fel de legătură cu conceptul american al Black Friday.

Promoții false. Produse la un preț redus. Însă atât de puține în stoc, încât se epuizează la 30 de secunde de la startul evenimentului

Vi s-a întâmplat vreodată să urmăriți prețul unui produs iar de Black Friday să fie mai mare decât de obicei? Da, este real ce se întâmplă. Ați așteptat degeaba. Magazinele au afișat ditamai reducerea. Dar voi, dacă doriți a achiziționa acel produs, veți plăti un preț mai mare decât de obicei. Acesta este black friday în România.

Mulți dintre comercianți se folosesc de acest eveniment pentru a-și  „cosmetiza siteul. Afișează reduceri inexistente, pentru a vă face să achiziționați de fapt reduceri fictive

Consumatorii se lasă păcăliți. Unii dintre ei chiar doresc să cumpere în această zi produsele dorite. Clienții trăiesc cu impresia că acele produse vor dispărea definitiv din stoc și nu le vor mai putea achiziționa vreodată.

Greșit!

Cea mai bună soluție este să achiziționați ceea ce vă trebuie atunci când apare nevoia achiziției unui bun. Urmăriți prețul în mai multe magazine. Există site-uri specializate care vă indică cel mai mic preț de pe piață. Apoi efectuați achiziția. Nu așteptați ziua în care este organizat Black Friday pentru a cumpăra ceea ce aveți nevoie. Nu de black friday sunt cele mai bune oferte.

O astfel de atitudine ține de educația financiară a fiecăruia. În România nu ne planificăm corect achizițiile. De cele mai multe ori acestea sunt emoționale.Soluția este să cumpărăm atunci când avem de fapt nevoie de acel produs.

Legat de Black Friday.. am zis pas și anul ăsta. Ne vedem la anul? Nu cred.

Sursa: Project-E.ro


Distribuie acest articol!
%d blogeri au apreciat: