Bătălia dintre Facebook și Apple

Distribuie acest articol!

CEO-ul Apple , Tim Cook, a dat o palmă practicilor comerciale ale rivalilor Big Tech în timpul unui discurs pasionat la o conferință de confidențialitate la Bruxelles, în octombrie 2018.

„În fiecare zi, miliarde de dolari schimbă mâinile și se iau nenumărate decizii, pe baza aprecierilor și a antipatiilor noastre, a prietenilor și a familiilor noastre, a relațiilor și conversațiilor noastre. Dorințele și temerile noastre, speranțele și visele noastre ”, a spus Cook. „Aceste bucăți de date, fiecare suficient de inofensive, sunt asamblate, sintetizate, comercializate și vândute cu atenție.”

Deși Cook nu a chemat Facebook pe nume, era clar că compania lui Mark Zuckerberg era una dintre ținte. Facebook a construit un imperiu prin ascunderea datelor utilizatorilor săi pentru a informa sistemul său publicitar vizat. Veniturile sale au depășit 20 de miliarde de dolari în trimestrul trecut și aproape 99% din acestea provin din publicitate.

Discursul a fost doar unul dintr-o serie de lovituri pe care Cook și Zuckerberg le-au luat unul pe celălalt de aproape un deceniu. Tensiunile dintre Facebook și Apple datează de la începutul iPhone-ului și de căutarea controlului asupra următorului val de calcul.

Într-o copertă din 2014 din Time , de exemplu, Zuckerberg a criticat poziția Apple și Cook cu privire la confidențialitate:

„O frustrare pe care o am este că o mulțime de oameni par să echivaleze din ce în ce mai mult un model de afaceri de publicitate cu cumva să fie în afara alinierii cu clienții dvs.”, a spus Zuckerberg. „Cred că este cel mai ridicol concept. Ce, crezi că pentru că plătești Apple că ești cumva aliniat cu ei? Dacă ați fi în concordanță cu ei, atunci și-ar face produsele mult mai ieftine. ”

Războiul cuvintelor din ultimul deceniu evidențiază diferența fundamentală de opinie dintre doi giganți cu privire la modul în care ar trebui să se facă afaceri pe internet.

În viziunea Facebook, internetul este Vestul Sălbatic, cu o multitudine de platforme concurente care oferă servicii inovatoare gratuit. Este posibil să nu le plătiți cu banii dvs., dar plătiți permițând urmărirea și împachetarea datelor dvs., astfel încât agenții de publicitate să poată ploca lucruri pe care doriți să le cumpărați chiar în fața dvs. în timp ce călătoriți între dispozitive și servicii.

În viziunea Apple, internetul este doar o extensie a revoluției de calcul personal pe care compania a ajutat-o ​​să înceapă în anii 1980, iar telefonul dvs. este cel mai personal dispozitiv dintre toate. Ar trebui să știți ce vor face companiile cu informațiile colectate prin acel telefon înainte de a le distribui.

Războiul cuvintelor a culminat săptămâna trecută cu campania Facebook de două zile împotriva Apple. Anunțurile au fost denaturate de o schimbare iminentă a sistemului de operare al iPhone-ului, concepută pentru a vă avertiza când o aplicație vă va urmări datele personale, cum ar fi locația și istoricul de navigare, pe care companii precum Facebook le folosesc pentru a-și viza anunțurile. Alerta vă oferă opțiunea de a bloca urmărirea înainte de a utiliza aplicația.

Facebook a susținut că mișcarea Apple este concepută pentru a zdrobi întreprinderile mici care se bazează pe acea publicitate direcționată pentru a ajunge la clienții lor online. De asemenea, a avertizat – fără dovezi – că mișcarea Apple ar forța producătorii de aplicații să nu mai ofere clienților lor aplicații gratuite, acceptate de reclame. În schimb, ar trebui să taxeze clienții prin abonamente digitale sau alte taxe. Convenabil pentru Apple, este nevoie de o reducere a tranzacțiilor efectuate prin intermediul platformei sale, inclusiv achiziții sau abonamente pe care utilizatorii le efectuează prin intermediul aplicațiilor pe care le descarcă în App Store.

Facebook a pictat o imagine subțire a Apple în campanie: Iată o companie cu control complet asupra regulilor platformei sale, făcând o schimbare concepută pentru a stoarce întreprinderile mici și a le forța într-un model plătit, din care Apple va lua o reducere. Facebook a livrat acele mesaje în reclame de ziare, postări de blog, postări pe Instagram și un site web strălucitor cu proprietari de afaceri mici care folosesc Facebook pentru a face publicitate.

Apple a respins acuzațiile Facebook. Compania a spus că fereastra pop-up pe care o veți vedea în aplicații este concepută doar pentru a vă informa când și cum intenționează o aplicație să vă urmărească, nu să interzică complet urmărirea. Producătorii de aplicații precum Facebook au, de asemenea, loc în ferestrele pop-up și în alte ecrane pentru a-și susține motivul pentru care ar trebui să permiteți urmărirea. Aplicațiile sunt în continuare libere să colecteze toate datele despre dvs. care erau înainte, dar va trebui să le acordați permisiunea deliberată pentru a face acest lucru. Potrivit Apple, este doar ultimul dintr-un șir de caracteristici centrate pe confidențialitate pe care le-a adăugat produselor de-a lungul anilor.

Rădăcinile disputelor se întind înapoi mai mult de un deceniu.

La începutul iPhone-ului, a existat o dezbatere extraordinară despre cum ar trebui să arate internetul mobil. Ar arăta internetul pe un computer desktop, unde oamenii foloseau în cea mai mare parte un browser web mobil pentru a vizita site-uri web, cu totul construit pe standarde publicate în mod deschis? Sau utilizatorii ar trece de la o colecție de „aplicații” software conectate la internet, oferind mai mult control companiilor care dețineau platformele mobile?

Facebook, care s-a născut pe internet deschis, a favorizat prima opțiune și a promovat aplicații web bogate scrise la standarde emergente. Dar a pierdut lupta în mare parte din cauza Apple, care a împins modelul aplicației ca modalitate implicită de îndeplinire a sarcinilor pe iPhone, apoi a insistat că propriul App Store va fi singurul mod legal și ușor de a găsi și instala acele aplicații. ( Google a jucat inteligent ambele părți, investind în platforma mobilă Android și în propriul magazin de aplicații Google Play, precum și construind browserul său web Chrome și exercitând influența asupra standardelor web.)

Pe măsură ce viitorul a devenit clar, Facebook a încercat să-și construiască propriul smartphone, astfel încât să nu trebuiască să acorde atât de mult control Apple sau Google. Dispozitivul nu a văzut niciodată lumina zilei, iar Facebook a dezvoltat în schimb un „skin” software pentru dispozitivele Android care avea propriile servicii. A fost și un flop.

Astăzi, Facebook pune bazele pentru deținerea următoarei platforme majore de calcul, astfel încât să nu mai fie nevoit să se conformeze regulilor altei companii. De aceea, dezvoltă în prezent produse precum ochelarii digitali, pe care compania este așteptată să o lanseze în 2021 .

Între timp, Facebook are de-a face cu Apple.

Jocul final de pe Facebook nu este clar

Este ironic faptul că Facebook a acuzat Apple că a abuzat de puterea sa pe piață săptămâna trecută, la doar câteva zile după ce FTC și un grup de procurori generali au dat în judecată Facebook , acuzând încălcări antitrust și recomandând o destrămare a companiei.

În plus, argumentul Facebook a dezvăluit propria sa deținere pe piața publicității digitale. Întreprinderile mici nu ar trebui să se bazeze atât de mult pe Facebook dacă Facebook ar avea un concurent viabil pentru ca aceste companii să facă publicitate.

Apple se confruntă cu un control guvernamental similar, deși nu au existat procese antitrust oficiale. În octombrie, subcomitetul sistemului judiciar al Camerei pentru antitrust a lansat un raport epic despre „puterea de monopol” a celor mai mari patru giganți tehnologici , susținând că Apple își folosește controlul asupra App Store pentru a distruge potențialii concurenți.

Ambele companii au respins afirmațiile potrivit cărora afacerile lor încalcă legile antitrust. Însă Facebook a creat acum un mediu în care doi giganți care se confruntă cu controlul antitrust în SUA și în întreaga lume tranzacționează crampoane de care unul este mai vinovat când vine vorba de abuzul de putere de piață.

De asemenea, este greu de spus care este jocul final al Facebook-ului. Apple nu va face back-back pe o caracteristică cheie de confidențialitate pentru iPhone, iar Facebook nu va risca să piardă milioane de utilizatori prin smulgerea aplicațiilor sale din App Store.

Steve Satterfield, directorul de confidențialitate și politici publice al Facebook, a declarat săptămâna aceasta la CNBC că compania va respecta în continuare noile reguli ale Apple și că nu există nicio șansă ca Facebook să le încalce în mod flagrant pentru a declanșa o bătălie juridică precum cea a dezvoltatorului Apple și a dezvoltatorului „Fortnite” Epic Jocurile sunt implicate acum . (Facebook a spus săptămâna trecută că va sprijini Epic în procesul său împotriva Apple.)

„Scopul nostru este simplu”, a spus Satterfield. „Vrem ca Apple să înceapă să asculte. Au renunțat la această politică în iunie fără consultări semnificative. … Având în vedere impactul de anvergură, este important ca întreprinderile să-și poată planifica ”.

De asemenea, este dificil să cumperi argumentul declarat de Facebook împotriva pop-up-ului. De ani de zile compania a susținut că utilizatorii săi preferă anunțurile personalizate și direcționate pe care le permite colectarea de date, spre deosebire de anunțurile aleatorii difuzate unui public larg, fără direcționare. Dacă este adevărat, atunci utilizatorii nu ar trebui să aibă nicio problemă în activarea urmăririi atunci când Apple le afișează fereastra pop-up.

În august, Facebook a respins acest argument atunci când a lansat date dintr-un studiu care arată că suficient de mulți oameni ar dezactiva urmărirea pentru a provoca o scădere de 50% a veniturilor prin rețelele sale publicitare terțe . Compania a avertizat, de asemenea, investitorii în acest an că propriile venituri vor avea o lovitură atunci când Apple va începe să aplice instrumentul de urmărire.

Facebook a spus că ar prefera să utilizeze propriile instrumente de verificare a confidențialității pentru a ajuta utilizatorii să limiteze ce date să partajeze, în loc de notificarea pe care o va arăta Apple.

Apple a declarat că clienții săi doresc mai multe controale de confidențialitate încorporate pe iPhone. După ani de zile criticând practicile de afaceri ale Facebook, compania a adăugat în mod obișnuit funcții de confidențialitate pentru a reduce abuzurile pe care le-a văzut pe dispozitivele sale.

„Uită-te la ce am făcut cu controalele pe care le-am încorporat”, a spus Cook într-un interviu din 2018 cu Axios, întrebat de ce companiilor precum Google și Facebook li se permite să prospere pe iPhone, în ciuda criticilor sale față de practicile lor. „Avem navigare privată pe web. Avem un sistem inteligent de prevenire a urmăririi. Ceea ce am încercat să facem este să venim cu modalități de a ne ajuta utilizatorii pe parcursul zilei. ”

Nu a fost doar Apple să împingă înapoi argumentele Facebook. Grupuri de agenți de publicitate pentru întreprinderi mici, aceiași Facebook au spus că încearcă să protejeze, au preluat hashtagul #SpeakUpForSmall de pe Facebook pe Twitter și l-au completat cu reclamații despre lipsa de atenție pe care o primesc în comparație cu clienții publicitari mai mari ai Facebook în ziua lansării campaniei.

Și Bloomberg a publicat la începutul acestei săptămâni un raport plin de reclamații similare din partea agenților de publicitate cu privire la instrumentele automate de cumpărare a anunțurilor companiei. BuzzFeed a publicat marți o poveste citând angajații Facebook care erau la fel de confuzi în legătură cu cruciada anti-Apple ca și agenții de publicitate pentru micile afaceri.

La rândul său, purtătoarea de cuvânt a Facebook, Ashley Zandy, a declarat pentru CNBC că compania a auzit de la multe companii de susținere și că permite angajaților săi să vorbească liber și să pună la îndoială strategia companiei.

“Cred că am văzut o mulțime de acoperire echilibrată și nuanțată a anunțului”, a spus Satterfield. „Cred că suntem mulțumiți”.

Sursă text: cnbc.com

Sursă foto: gizchina.com


Distribuie acest articol!
%d blogeri au apreciat: