Tensiuni comerciale: Transportatorii maghiari cer intervenția autorităților

Un scandal de proporţii a izbucnit în Ungaria între transportatorii maghiari şi cei români din cauza epidemiei de coronavirus – relatează publicaţia ungară Világgazdaság, citată de Rador.
O treime din mărfurile ungare de export sunt transportate cu mult sub preţul pieței de transportatorii români – a declarat publicaţiei ungare Federația Națională a Transportatorilor Privați din Ungaria.
Potrivit federaţiei, din această cauză transportatorii ungari au înregistrat deja pierderi de venituri în valoare de 50 miliarde de forinţi. Federaţia cere intervenţia autorităţilor ungare.
Transportatorii ungari au înregistrat o scădere a veniturilor de 50 de miliarde de HUF în urma pierderii de teren pe piață față de firmele din România, arată Federația Națională a Transportatorilor Privați din Ungaria, la inițiativa căreia au avut loc în aceste zile o serie de consultări pentru protecția pieței, cu implicarea instituțiilor de specialitate.
Potrivit Federației ungare există prețuri concurențiale periculoase în transportul de marfă, o treime din transportul pentru export din Ungaria fiind adjudecat sub preț de transportatorii români.
Federația ungară afirmă că prin prețurile de transport care indică o activitate ilegală, ireală, sub nivelul cheltuielilor, camionagii români care deseori își asumă o serie de nereguli, exclud firmele ungare de pe piața din Ungaria, iar competiția privind oferta de prețuri s-a accentuat și mai mult în perioada crizei COVID-19.
Potrivit calculelor Federației ungare prețul pe km al cheltuielilor proprii este de 0,82 – 0,86 de EUR, iar în cazul unui transport cu o remorcă prelată, prețul mediu de transport pentru export este de 0,87 – 0,92 EUR, în condițiile în care potrivit informațiilor de pe piață, prețul de transport de export de pe piața ungară practicată de companiile românești poate fi și de 0,75 sau chiar 0,5 EUR pe km.
Federația ungară solicită intervenția autorităților și solicită intensificarea controalelor în primul rând pe respectarea timpilor de odihnă, pe interzicerea petrecerii timpului săptămânal de odihnă de 45 de ore în mijlocul de transport, pe utilizarea unui combustibil potrivit standardelor obligatorii, pe eludarea sistemului de plăți de taxe rutiere, respectiv pe plata sancțiunilor contravenționale. Pentru gestionarea subiectului se va înființa un grup de lucru.
Totuși, reprezentanții transportatorilor români nu consideră fundamentate toate criticile formulate de colegii lor maghiari, arătând că situația este mai nuanțată. Potrivit lui Böjte Gábor, proprietar de firmă de transport din Sfântu Gheorghe, cea mai mare problemă rezultă din faptul că transportatorii negociează foarte rar cu beneficiarul direct.
„Fabricile postează marfa pe bursa online, transportul acestora fiind încredințat unor firme de logistică – transport (spedition), care rețin o parte importantă din prețul mai bun oferit de client, iar din această cauză firmele de transport primesc sume mai mici” – a explicat transportatorul român situația. De asemenea, transportatorii români arată că și firmele din Ungaria vânează transportul ieftin.
Sursa: www.g4media.ro
- Bolojan distruge România: Urmează creșterea inflației, devalorizarea leului și stagnarea prețurilor imobiliareNoua prognoză a CFA România estimează o creștere economică aproape stagnantă, dar unii dintre respondenți nu exclud nici scenariul intrării în recesiune. Noile cifre reflectă un nivel scăzut de încredere în dinamismul economic, pe fondul incertitudinilor legate inclusiv de eficiența măsurilor de austeritate luate de guvernul Bolojan. CFA România: Deficitul bugetar și datoria publică în …
- Mai mult de jumătate dintre blocurile alimentate de Termoenergetica București nu mai au apă caldăLuni, mai mult de jumătate dintre imobilele din București racordate la rețeaua publică de termoficare au rămas fără apă caldă, după ce CET Progresu a fost oprit din cauza unei avarii majore. Cele mai afectate sunt sectoarele 2, 3 și 4. Furnizarea apei calde este sistată la 55,76% din imobilele din Capitală, conform datelor furnizate …
- Dominic Fritz apără tăierile lui BolojanÎn încercarea de a apăra Guvernul Bolojan, președintele USR Dominic Fritz critică guvernările anterioare pentru modul în care au gestionat finanțările pentru investiții, afirmând că unele dintre programele anunțate nu au avut niciodată acoperire bugetară reală. „Nimeni nu e nebun să taie bani de la investiții. Adevărul e altul: s-au promis bani care nu există. Nu poți …
- În Ilfov, vile de sute de mii de euro dar fără apă și canalizare. Primarii blochează dezvoltareaIlfovul este astăzi imaginea clară a haosului administrativ. Antreprenorii ridică vile de sute de mii de euro, investesc, dau valoare terenurilor și creează dezvoltări moderne. În schimb, primăriile și cei care conduc județul se dovedesc incapabili să aducă utilitățile de bază: apă și canalizare. La câțiva kilometri de București, proprietarii de vile luxoase sapă fântâni …
- Slovacia oprește ajutorul militar pentru UcrainaPremierul Robert Fico a anunțat încetarea sprijinului militar și financiar din partea statului slovac pentru Ucraina, subliniind că guvernul respectă promisiunea făcută cetățenilor de a nu implica direct Slovacia în conflict. În același timp, exporturile de armament realizate de companii private au înregistrat o creștere record, aducând beneficii economice importante. Premierul slovac Robert Fico a …