Adio trenuri regionale pentru CFR: Eșec de proporții pentru Drulă
Eșec de proporții la Ministerul Transporturilor. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anulat licitația pentru 40 de trenuri regionale, argumentând că ofertele nu pot fi comparate, scrie economica.net. Amintim că în cursa pentru acest contract au intrat Alstom, Siemens și chinezii de la CRRC Qingdao Sifang.
„Nu a fost depusa nicio ofertă sau au fost depuse oferte care, deși pot fi luate în considerare, nu pot fi comparate datorită modului neuniform de abordare a soluțiilor tehnice și/sau financiare”, se arată în anunțul privind anularea licitației, publicat pe 24 august 2021 în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Reprezentanții ARF susțin că nu se poate face evaluarea ofertelor cu luarea în considerare a consumului de energie stabilit fără a li se permite ofertanților să-și modifice ofertele, potrivit procesului verbal de anulare a procedurii (foto jos), încheiat pe data de 20 august 2021.
Pe 26 august 2021, Alstom Ferroviaria Spa a depus contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), cel mai probabil împotriva deciziei ARF de anulare a acestei licitații.
Licitația pentru cele 40 de rame nu este însă la prima anulare. Amintim că în iunie anul trecut, Tribunalul București a dispus aceeași măsură, în urma contestațiilor iscate după ce au fost declarați câștigători chinezii. Decizia a fost însă atacată la Curtea de Apel București iar licitația a fost continuată.
ARF a lansat pe 3 aprilie 2019 licitaţia pentru achiziţia trenurilor de călători. Licitaţia viza iniţial 40 de trenuri electrice regionale RE-R, cu posibilitatea suplimentării cu încă 40 de rame electrice.
Valoarea estimată se regăsește în intervalul:
– 1.707.125.000 lei, fără TVA, contravaloarea a 40 rame cu 15 ani mentenanță,
– 4.557.130.000 lei, fără TVA lei pentru 80 trenuri cu 30 ani mentenanță.
Articolul integral AICI.