Știrile 60m.RO

Planul aberant al Primăriei Sectorului 2 pentru Str. Chiristigiilor

Blocurile din Str. Chiristigiilor numerele 1-8 (adică segmentul dintre Șos. Mihai Bravu și Str. Avrig) au fost date în folosință în anii 1984-1985. Au 10 etaje și 4 x 10=40 de apartamente pe scară și nu au fost prevăzute cu o parcare de reședință – adică, un loc de parcare pentru fiecare apartament plus câteva locuri de parcare pentru musafiri, ca în alte țări.

Conform legislației, distanța maximă de la intrarea în bloc la locul de parcare de reședință este de 30 m !

În plus, la parter sunt magazine, care sporesc necesitatea unor locuri de parcare. La vremea aceea (1984-1985), zona nu era foarte aglomerată, până când, pe partea de nord a parcului Obor, cu toată opoziția riveranilor, a fost construit actualul sediu al Primăriei Sectorului 2. De atunci, numărul mașinilor – inclusiv numărul mașinilor riveranilor – a tot crescut.

⦁ Există două trotuare de-a lungul străzii Chiristigiilor numerele 1 – 8 (din fața blocurilor noastre) și au/aveau lățimea de circa 11,50 m, și cuprinzând fiecare:
⦁ o porțiune (trotuar 1) adiacentă blocurilor, de circa 4,5 m lățime,
⦁ o porțiune (trotuar 2) adiacentă carosabilului, de circa 3,75 m lățime,
⦁ o porțiune de spații verzi (cu foarte mulți arbori) sau spații de trecere între cele două trotuare, 1 și 2.
Pe trotuarul 2 erau parcate, perpendicular pe bordură, mașinile locatarilor din blocuri, dar și alte mașini, având în vedere că la parterul blocurilor noastre sunt magazine. Numărul total al locurilor de parcare era 42 ( =19 + 23) (câte o liniuță albastră pentru fiecare loc de parcare, în schița de mai sus).

Spre comparație, trotuarul de-a lungul străzii Chiristigiilor – segmentul dintre Str. Avrig și Str. Ziduri Moși (Piața Obor), pe partea blocurilor, are lățimi cuprinse în intervalul 2,20 – 3,70 m !!! Mașinile sunt parcate aici pe carosabil, perpendicular sau oblic pe bordură !

⦁ Trotuarul de-a lungul străzii Chiristigiilor (segmentul dintre Șos. Mihai
Bravu și Str. Avrig) vizavi de blocuri este adiacent parcului Obor și are lățimea de 1,60 m (cu ani în urmă, Str. Chiristigiilor a fost lărgită la 13 m, pe acest segment, prin micșorarea trotuarului adiacent parcului Obor la 1,60 m). Existâ o parcare cu plată adiacentă acestui trotuar cu 38 (= 28 + 10) locuri de parcare (câte o liniuță roșie pentru fiecare loc de parcare, în schița de mai sus).

Foarte puțini pietoni circulă în zonă, pe toate aceste trotuare.

⦁ Str. Chiristigiilor are, pe segmentul dintre Șos. Mihai Bravu și Str. Avrig, o
lungime de circa 110m și o lățime de 13 m, pe care se circulă acum în ambele sensuri. Există două treceri pentru pietoni (zebre) (între trotuarul adiacent Parcului și trotuarul adiacent blocurilor noastre), la distanță de 80 m între ele: una mare, la mijlocul intervalului, la ieșirea din parc, cealaltă mai îngustă, la capătul dinspre Mihai Bravu al străzii. Ambele treceri de pietoni nu fac legătura directă între parc și blocuri, ci te duc în gardul spațiului verde, pietonii trebuind să ocolească pe trotuarul 2 până ajung la o trecătoare spre trotuarul 1, la bloc (a se vedea schița precedentă).

*
⦁ În luna mai 2023, Poliția locală a Sectorului 2 ne-a amendat pe toți cei
care aveam mașinile parcate pe trotuar (trotuarul 2), la stradă, obligându-ne să luăm mașinile de pe trotuar. Cele 5 Asociații de proprietari din zonă au făcut o petiție comună către Administrația Străzilor, serviciul Circulație, la care nu s-a primit răspuns. Eu am protestat scriind articolul „Mașinile stau pe trotuare” sau „trotuarele stau sub mașini” ?

articol în care am demonstrat că, în zona noastră, ca și în foarte multe alte zone similare din București, nu „mașinile stau pe trotuare”, ci „trotuarele stau sub mașini”, deci că nu mașinile trebuie luate de pe trotuare, ci trotuarele trebuie luate de sub mașini! Mai precis, am scris că:
⦁ trebuie înființate locuri de parcare pe trotuarul 2 (soluția rapidă și ieftină) sau
⦁ trotuarul 2 trebuie tăiat complet …, sau trebuie tăiate alveole în trotuarul 2, pentru parcarea mașinilor (ambele soluții sunt de durată, costisitoare).

⦁ În jurul datei de 1 octombrie a.c., au început lucrări pe stradă, fiind distrus
trotuarul 2 din fața blocurilor noastre, în vederea construirii unor alveole pentru parcare. Nu ni s-a spus nimic, iar noi am crezut că s-a răspuns protestelor noastre.

Am aflat abia acum câteva zile că, în aprilie 2023 deja, Primăria sectorului 2 a aprobat un program de reabilitare și modernizare pentru 5 străzi din sector, prima pe listă fiind Str. Chiristigiilor.
Și tot acum câteva zile am obținut Planul de situație al proiectului cu titlul: “Modernizare, reconfigurare, reabilitare domeniul public (spații pietonale, inclusiv spații verzi și parcări) Strada Chiristigiilor, inclusiv racorduri la arterele de circulație intersectate” (atașat), din care am extras partea care conține segmentul dintre Șos. Mihai Bravu și Str. Avrig :

Se poate vedea că planul prevede, în principal:
– îngustarea străzii (partea carosabilă) Chiristigiilor de la 13 m la 5 m (o nebunie);
– circulație în sens unic, în loc de circulație în ambele sensuri, dar pe stradă mai îngustă (logica este să înlocuiești circulația în dublu sens cu sensul unic ca să fluidizezi circulația, prin crearea de benzi suplimentare, dar pe aceeași lățime a străzii);
– dispariția celor 38 locuri de parcare adiacente parcului Obor, prin lărgirea trotuarului adiacent parcului de la 1,60 m la circa 8 m (după ce, anterior, trotuarul fusese micșorat, ca să fie lărgită strada), deși nu există circulație pietonală care să justifice acest lucru aberant;
– 3 treceri pentru pietoni (care dau în gardul parcului Obor) (pe lungimea de circa 110 m a străzii în zonă), în loc de 2 treceri pentru pietoni acum (care dădeau tot în gard, în gardul spațiului verde), ceea ce va diminua fluiditatea traficului și va mări cantitatea de noxe;
– doar 35 (= 18 + 17) locuri de parcare, în alveole, adiacente trotuarelor blocurilor, în loc de 42 (=19 + 23) locuri de parcare, pe trotuar, cum era înainte (Prin crearea alveolelor pentru parcare, ni s-a dat dreptate, deci, că nu mașinile trebuiau luate de pe trotuar, ci trotuarul trebuia luat de sub mașini și, atunci, de ce am fost amendați și izgoniți de pe trotuar, în mai, când proiectul exista deja? Ne dă cineva banii înapoi, căci tracasarea suportată nu poate fi compensată?).
Deci, în rezumat, în principal, prin acest proiect aberant, dacă continuă: în loc de 80 (=42 + 38) locuri de parcare în zonă, avor fi doar 35; în loc de stradă de 13 m lățime, cu circulație în dublu sens, va fi o stradă de doar 5 m lățime, cu sens unic; în loc de 2 treceri pentru pietoni, vor fi 3 treceri pentru pietoni.
Asta numește Primăria sectorului 2 “fluidizarea traficului”și “crearea de locuri de parcare”? Cum a avizat Comisia tehnică de circulație a municipiului București acest proiect care prevede îngustarea drastică a unei străzi? Nu trebuiau create alveole pentru parcare, era foarte ieftin să fie făcută parcare pe trotuar. Trotuarele sunt mari pentru traficul pietonal existent, nu trebuie lărgite. Care este atunci scopul acestui proiect și motivația? Pentru cine, pentru ce este făcut acest proiect, această cheltuială? Este austeritate în țară, cu deficit de 6%, și Primăria Sectorului 2 face cheltuieli pentru un proiect aberant, care nu folosește cetățenilor din zonă?
Proiectul trebuie sistat de îndată!

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button