Cucerirea Americii de către Lidl merge prost. Gigantul german închide o duzină de magazine
Cucerirea Americii de către Lidl nu decurge prea bine. Discounterul a numit încă un nou CEO și închide o duzină de magazine neprofitabile.La scurt timp după ce a numit un “enesimal” nou CEO pentru SUA, Lidl a trebuit să repete din nou procesul.
Michal Lagunionek a decis să se întoarcă în Europa și este înlocuit de Joel Rampoldt. Alegerea este surprinzătoare, deoarece Rampoldt a lucrat până acum drept consultant în management și nu are experiență nici ca director general, nici în domeniul comerțului cu amănuntul alimentar, relatează Lebensmittel Zeitung.
Totuși, îl așteaptă o sarcină dificilă: Lidl încă se luptă să se afirme în Statele Unite. La sfârșitul săptămânii trecute, încă o duzină de magazine deficitare și-ar fi închis definitiv porțile.
În februarie, lanțul a redus, de asemenea, personalul administrativ de acolo. Directorul general al grupului Lidl, Kenneth McGrath, insistă acum asupra profitabilității și asupra alegerii înțelepte a locațiilor.
Rampoldt crede deja în puterea perturbatoare a concurenților precum Aldi și Amazon, punând un accent deosebit pe mărcile private. În prezent, acestea dețin doar o cotă de piață de aproximativ 17 % în SUA.Din punct de vedere geografic, Lidl se concentrează pe coasta de est, unde caută noi locații de succes. De asemenea, există planuri de a deschide un centru logistic în Pennsylvania și de a lansa un panel de clienți pentru a înțelege nevoile locale.