Dorel Acatrinei (AUR): Sub pretextul egalității de gen, Ministerul Educației a introdus propaganda LGBT în școli!
Deputații AUR de Suceava Dorel Acatrinei și Florin Pușcașu atrag atenția că propaganda agresivă LGBT și-a făcut loc în școlile din România și va ajunge disciplină de studiu, deși școala reprezintă mediul unde se formează viitoarele generații. Ori, acestor copii ar trebui să le fie insuflate alte valori, potrivite atât vârstei, cât și culturii noastre, și nu să fie îndoctrinați așa cum și-au propus adepții ideologiei neomarxiste. În acest sens, cei doi parlamentari AUR au interpelat-o pe Ligia Deca, actualul ministru al Educației, și au solicitat un răspuns din partea acesteia la întrebarea: „De ce considerați că este necesară o promovare agresivă a clișeelor propagandei LGBT în școli?”.
Coaliția pentru Egalitate de Gen a publicat un ghid destinat cadrelor didactice, intitulat „Egalitatea de Gen: Predarea și Integrarea în Învățământul Preuniversitar”, care abordează tema egalității de gen. Manualul a fost transmis la sfârșitul anului trecut Ministerului Educației și Inspectoratelor Școlare Județene. Prin acest gest, ministerul a confirmat utilitatea manualul ca „material-suport elaborat în sprijinul profesorilor și al elevilor” și sunt apreciate eforturile Coaliției pentru Egalitate de Gen de „a promova și integra principiul egalității de șanse între femei și bărbați în toate domeniile vieții publice și private”, atrag atenția deputații AUR de Suceava.
„Utilizarea unui astfel de manual la casă reprezintă o tentativă de îndoctrinare timpurie a elevilor cu ideologia de gen”, a subliniat Dorel Acatrinei, care a precizat că în spatele ideii de egalitate dintre femei și bărbaţi se află de fapt concepte precum: identitate de gen, egalitate de gen, stereotipuri de gen, roluri de gen.
Pentru a-și susține punctul de vedere, deputații AUR de Suceava au anexat la interpelarea către ministrul Educației o serie de referințe din manualul LGBT, potrivit căruia „genul” nu este sinonim cu „sexul biologic”.
În manualul recomandat de Ministerul Educației, se găsesc următoarele afirmaţii:
„Există, de asemenea, persoane non-binare, care se consideră pe spectrul masculin-feminin, fără a se încadra într-un singur gen. […]. Dacă sexul este înnăscut, genul este atribuit social și cultural (!), acesta se construiește în timp (!) în funcție de normele și cutumele societății (!), astfel că putem vorbi de fluiditatea genului (!) în timp și spațiu” (pag. 58).
Deputații atrag atenția că în manualul menţionat, recomandat pentru a fi folosit începând cu clasa a V-a, acronimul LGBT apare de 30 de ori. La paginile 123 și 124 copiilor li se oferă explicaţii mai detaliate, pentru a se putea descurca în hăţișul de „genuri”, de exemplu:
„O femeie trans este o persoană care la naștere a fost identificată ca fiind de sex masculin și care se identifică drept femeie (gen). Include persoane care au început sau nu procesul de tranziție medicală (terapie hormonală, operație de schimbare de sex, etc.).” De asemenea, simbolizează și faptul că în interiorul comunității există o diversitate de experiențe și identități”.
Deputații AUR punctează în manual pot fi identificate cu ușurinţă clișeele propagandei ideologiei de gen, care sunt în același timp și ale propagandei LGBTQ+: se invocă nondiscriminarea, „celebrarea diversităţii”, necesitatea incluziunii, egalitatea de șanse, persecuţii imaginare, prezentarea minorităţilor sexuale (de orice fel) drept victime ale opresiunii și discriminării din partea majorităţii.