București ar putea deveni oraș portuar: Se reia proiectul canalului Dunăre-București
Proiectul canalului București-Dunăre, în care au fost investiți în anii ’80 peste 2,7 miliarde de euro și care a fost abandonat după 1990, va fi reluat de autorități. Ministerul Transporturilor a organizat recent o licitație pentru reactualizarea studiului de fezabilitate aferent proiectului și a primit oferte din partea a două firme de proiectare – TPF Inginerie și Aqua Prociv Proiect.
Contractul lansat de Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile pentru studiul de fezabilitate are o valoare de 6 milioane de lei și presupune „amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație și alte folosințe”. În caietul de sarcini se arată că acesta ar urma să fie cel mai mare proiect de investiții din România, cu 21.600 noi locuri de muncă în perioada execuției și 520 de angajați în perioada de exploatare.Caietul de sarcini prevede că Bucureștiul va avea două porturi – la Glina, pe Dâmbovița și în localitatea 1 Decembrie, pe Argeș. Capacitatea totală a căii navigabile va fi de 24 milioane de tone/an.
Durata contractului pentru actualizarea studiului de fezabilitate este de 11 luni, iar evaluarea ofertelor este programată să fie finalizată la începutul lunii decembrie.
Investiția totală pentru a da în folosință canalul București-Dunăre – abandonat în 1990, după ce fusese executat în proporție de circa 70% – este estimată la aproximativ 1,7 miliarde de euro. Capitala ar putea fi legată astfel de portul Constanța, dar și de alte orașe europene care au port la Dunăre.