Știrile 60m.RO

Claudiu Târziu (AUR): Bucureștiul nu mai produce tramvaie din cauza lui Nicușor Dan

Doar 3 tramvaie au fost fabricate din 2021 și până astăzi în București, de când a venit Nicușor Dan în fruntea Primăriei Capitalei. Copreședintele AUR, senatorul Claudiu Târziu, atrage atenția asupra faptului că Primăria Municipiului București este proprietarul unui parc inventar de 366 tramvaie tip V3A, care deservesc astăzi transportul public în București. Toate aceste tramvaie sunt produse în București la URAC (sector 2), în diferite variante de modernizare, începând din 1970 până în anul 2021.

Târziu susține că bucureștenii sunt martori ai unei politici de sabotare a capacităților economice și industriale proprii în favoarea unor producători din exterior, cu prețul pierderii acelor oameni excepționali cu pregătire tehnică. În acest context, Senatorul i-a solicitat primarului Nicușor Dan să transmită care implicarea Consiliului General al Municipiului București, în calitatea sa de acționar principal la STB SA, în sprijinirea și impulsionarea fabricării de tramvaie în București, pentru a asigura un transport civilizat.

Totodată, Claudiu Târziu a cerut clarificări privind sumele destinate achiziției de tramvaie produse în București:

Ce sumă din fondul de investiții al Primăriei Municipiului București este destinată achiziției de tramvaie produse în București de bucureșteni, având în vedere că se intenționează achiziția de 100 tramvaie din Arad (ASTRA) și care este implicarea concretă a Consiliului General al Municipiului București, în calitatea sa de acționar principal la STB SA, în sprijinirea și impulsionarea fabricării de tramvaie în București, pentru a asigura un transport civilizat, pentru a crea locuri de muncă, creștere economică și bunăstare pentru bucureșteni și pentru a păstra și promova capitalul uman cu o profesionalizare de excepție de care dispune Capitala?”, se arată în solicitarea senatorului Claudiu Târziu.

În anul 1909, în perimetrul în care astăzi îşi desfăşoară activitatea Uzina de Reparaţii „Atelierele Centrale” din cadrul Societatii de Transport Bucuresti STB SA, ia fiinţă Societatea de Tramvaie Bucureşti (STB). La început, această societate utiliza pentru transportul călătorilor tramvaie fabricate în afara graniţelor ţării. Odată cu dezvoltarea reţelei de transport feroviar de suprafaţă în Bucureşti, în interiorul uzinei au debutat activităţile de modernizare a parcului aflat deja în exploatare, construcţie de vagoane-remorcă şi chiar asamblare de vagoane motoare.

În anii ’70, URAC a demarat producția modelului V3A. În perioada comunistă, a produs circa 600 de vagoane de tramvai V3A pentru Bucureşti şi alte oraşe din România, precum Braşov, Constanţa, Iaşi. În 2009, URAC a finalizat construcţia prototipului tramvaiului BUCUR LF-CC cu podea parţial coborâtă (60%).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button