DNA și DGAF Sibiu nu reușesc să găsească 21.000 de camioane de pietriș dispărute pe celebra autostradă A1
În urmă cu trei ani, Direcția Națională Anticorupție cerea inspectorilor Antifraudă Sibiu să verifice dacă sunt reale tranzacții de peste 48 de milioane de lei.
Banii au fost facturați pentru livrarea de materiale de carieră și balastieră și închiriere de utilaje pentru șantierul lotului 3 al autostrăzii Orăștie – Sibiu. Acei 21 de km de autostradă deschiși în grabă circulației în 2014 și neterminați nici măcar în ziua de azi.
Era prin 2019 când pe adresa Direcției Generale Antifraudă Fiscală venea o solicitare din partea procurorilor anticorupție. Solicitarea viza efectuarea unor verificări pentru a se stabili corectitudinea modului în care s-au cheltuit fondurile europene pentru ridicarea lotului 3 al autostrăzii Sibiu – Orăștie.
Este vorba de lotul de 21,11 km dintre Săliște și Cunța, deschis în grabă în noiembrie 2014, reînchis zece zile mai târziu din cauza unor fisuri și părăsit mai apoi de constructorii italieni de la Salini Impregilo.
Sute de mii de tone
În mod concret, cei de la DNA au solicitat verificarea relațiilor contractuale dintre Salini Impregilo Spa Milano Sucursala Făget (constructorii autostrăzii) și Total NSA din Săliște, județul Sibiu, furnizori de materiale de carieră și balastieră și de utilaje de închiriat.
După cum arată documentele consultate de Turnul Sfatului, societatea Total NSA a vândut italienilor care au ridicat autostrada peste 839.000 de tone de materiale de carieră și balastieră în decurs de cinci ani (2012 – 2016).
Adică echivalentul a aproximativ 21.000 de camioane încărcate cu maximul de 40 de tone de material. În bani, înseamnă 29 de milioane de lei, la care s-au adăugat alte 19,6 milioane de lei pentru prestarea altor servicii, în special chirii pentru utilaje.