„Prima casă” dar pentru mașini, 5% TVA și altele. Relansarea producției naționale de autoturisme este esențială
Două ramuri ale economiei naționale pot schimba total soarta țării: construcțiile și producția de autoturisme. Prima ramură va acționa puternic asupra forței de muncă și va da drumul la sectorul producției, transporturilor și energiei. Cea de a doua ramură va duce la asigurarea exporturilor și obținerea de valută necesară plății importurilor.
Sectorul autoturismelor este puternic lovit de importurile masive de mașini second-hand. România trebuie să își manifeste din plin suveranitatea și să impună o legislația prin care doar anumite achiziții să fie admise și acestea să fie impozitate corespunzător la înmatricularea.
Sigur că Europa a mai pus condiții și am fost puși să dăm banii înapoi, dar trebuie să schimbăm regulile în Europa și să învățăm să negociem. Este clar că nimeni nu ne vrea afară de acolo datorită intereselor ce le au în România. Tot la fel de sigur este că politicienii de aici nu conduc țara în interesul nostru ci al marilor corporații ce au acaparat prin mită industria națională, în special cea energetică.
Dar dincolo de acest lucru relansarea sectorului producției de autoturisme este esențială. În acest sens statul trebuie să intervină și să garanteze creditele pentru achiziția de autoturisme și să le împingă pe un termen cât mai lung. De asemenea dobânda ar trebui limitată sau chiar suportată de către statul român, care oricum își recuperează total investiția prin plata impozitelor aferente muncii sau veniturilor companiilor.
Ca și în cazul construcțiilor TVA-ul aferent vânzării de autoturisme noi produse în România trebuie să fie limitat la 5% sau eliminat. Sigur că se poate face acest lucru prin limitarea sumei la care se poate aplica. Așa cum în cazul construcțiilor avem o limită de 100 000 de euro, tot așa în cazul achiziției de autoturisme se poate aplica un TVA de 5% doar până la o limită de 10 000 de euro.