Epidemia COVID-19 a modificat obiceiurile de consum ale românilor cu privire la produse şi servicii

Epidemia COVID-19 a modificat obiceiurile de consum ale românilor cu privire la produse, servicii, canale media şi experienţe sociale accesate, calitatea şi preţul devenind criteriile principale pentru opţiunea consumatorilor români, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă EY România.
Conform sursei citate, în ultimele cinci luni din 2020, au putut fi observate mai multe comportamente asociate contextului pandemic în rândul companiilor din România: stoparea sau, dimpotrivă, creşterea comunicării comerciale, implicarea crescută în comunitate sau atenţia sporită pentru angajaţi. Multe dintre companiile româneşti şi-au dezvoltat strategii şi capabilităţi pentru a gestiona criza şi pentru a-şi continua activitatea pe timp de pandemie.
Consumatorii români au început să urmărească cu tot mai multă atenţie responsabilitatea socială a companiilor. În studiu se menţionează că, deocamdată, este încă incert în ce măsură o strategie de business care integrează sustenabilitatea şi responsabilitatea socială poate determina în mod direct creşterea reputaţiei unei companii şi, indirect, migrarea consumatorilor către produsele şi serviciile companiilor responsabile, dar în mod cert, aceste aspecte apar în preferinţele consumatorilor, aşa cum o demonstrează studiul.
Pandemia a schimbat puternic dinamica implicării sectorului privat în comunităţi, iar acest fapt poate fi observat în volumul mare de donaţii din partea companiilor, direcţionate către sprijinirea sistemului public de sănătate.
Aproape 85% dintre consumatorii români declară că modul în care se comportă companiile este la fel de important pentru ei ca şi produsele/ serviciile pe care acestea le furnizează, 80% susţinând că mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbări în lume. În contextul COVID-19, 59% dintre participanţii la studiu declară că pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate.
Mai mult, majoritatea respondenţilor (61,32%) afirmă că activităţile de implicare în comunităţi i-ar determina să achiziţioneze produse din portofoliul companiilor implicate. Grija pentru angajaţi şi transparenţa se numără de asemenea printre factorii pe care consumatorii îi iau în considerare în deciziile de achiziţie. Peste 70% dintre consumatori declară că publicitatea nu le mai influenţează deciziile de consum.
Potrivit studiului, noul consumator, sub influenţa pandemiei la nivel macro, este mult mai pragmatic şi mai atent la comportamentul companiilor. Şi consumatorul român urmăreşte comportamentul adoptat de companii în contextul crizei COVID-19, şi, deopotrivă, strategia lor de business generală. Ce a primat în această perioadă au fost investiţiile publice în infrastructura din sănătate şi donaţiile destinate activităţilor de igienă şi medicină şi, totodată, susţinerea oferită de companii angajaţilor.
Cele mai bine clasate companii în topul încrederii consumatorilor români în ceea ce priveşte gestionarea crizei COVID-19 sunt companiile de tehnologie (84,5%) şi companiile de retail (74%). Companiile farmaceutice se află pe o poziţie inferioară, doar 58% din respondenţi considerând că Big Pharma a răspuns eficient în situaţia actuală.
Studiul Comportamentul consumatorului român în contextul COVID-19, iniţiat de EY România, este menit să analizeze comportamentele de consum din România din ultimele luni, precum şi modul în care ne aşteptăm să arate o societate „post COVID-19”, privită din perspectiva consumatorului. El este inspirat din Future Consumer Index, studiu dezvoltat la nivel global de EY în mai multe pieţe dezvoltate.
Sursa: www.agerpres.ro
- Polonia își reafirmă suveranitatea printr-o decizie privind sprijinul digital oferit UcraineiVarșovia a anunțat încetarea finanțării accesului Ucrainei la rețeaua Starlink și a sprijinului pentru stocarea datelor guvernamentale la nivel extern, o decizie justificată prin dorința de a proteja resursele naționale și de a reafirma principiul suveranității. Guvernul și președinția Poloniei se află în dezacord în privința sprijinului tehnologic acordat Ucrainei, însă noul președinte Karol Nawrocki …
- Primarul Mangaliei se dă patriot pe TikTok, dar este client de lux pe site-urile din străinătate, unde investește mii de euroCristian Radu, primarul Mangaliei, cel care certa românii că-și fac cumpărăturile din mall-uri și își petrec vacanțele în afara țării, a fost prins cu propriile „lecții de patriotism” încălcate grosolan. Procurorii DNA spun că edilul a cheltuit peste 40.000 de euro pe haine de lux comandate de pe site-uri italiene celebre, cu banii obținuți din …
- Românii plătesc cele mai scumpe banane din UE: preț dublu față de LetoniaBananele care ajung pe rafturile din România sunt cele mai scumpe din Uniunea Europeană. Importatorii și retailerii le cumpără angro cu 158 de euro pe suta de kilograme, aproape dublu față de Letonia, unde același produs costă doar 76 de euro. Prețurile au crescut cu peste 30% față de anul trecut, iar consumatorii resimt direct …
- România, din nou „sacul fără fund” pentru Kiev: al 23-lea pachet de ajutor militar, în timp ce românii strâng cureauaGuvernul României pregătește un nou transport de armament pentru Ucraina, cel de-al 23-lea pachet de ajutor militar. În timp ce românii se confruntă cu scumpiri și lipsuri în spitale, Bucureștiul promite să investească bani și resurse în apărarea vecinilor. Kievul vorbește chiar despre fabricarea de drone în România, semn că interesul autorităților de la București …
- Bolojan, „reformatorul” austerității: preocupat să reformeze corupția, nu statulMăsurile de austeritate anunțate de premierul Ilie Bolojan au ajuns să lovească direct în cetățeni și în administrația publică, fără a rezolva problema reală a țării: corupția și risipa instituționalizată. În timp ce oamenii sunt împovărați cu taxe mai mari, concedieri în masă și scăderi de venituri, adevăratele privilegii rămân neatacate. Bolojan vorbește despre „reforme”, …