Știrile 60m.RO

Cătălin Drulă nu are soluții pentru București. Nu poți debloca Capitala cu trotineta – infrastructura lipsește cu desăvârșire

Într-un oraș care abia mai respiră din cauza traficului sufocant, poluării și haosului urbanistic, Cătălin Drulă vine cu aceeași rețetă eșuată a USR: “mobilitate urbană”, “transport alternativ”, “trotinete”, “piste de biciclete” și “spații verzi”. Nimic rău în teorie — dacă Bucureștiul ar fi Viena sau Copenhaga. Dar Capitala României este departe de a fi un oraș cu infrastructură modernă, iar oamenii nu pot merge la serviciu cu trotineta printre gropi, autobuze blocate și șantiere lăsate în paragină.

În loc să vorbească despre un plan serios de dezvoltare a infrastructurii, Drulă preferă să pozeze în reformatorul care “știe” cum să transforme Bucureștiul într-un “oraș european”. În realitate, fostul ministru al Transporturilor n-a demonstrat nici în mandatul său că poate gestiona proiecte complexe. Marile promisiuni — autostrăzi, căi ferate modernizate, digitalizarea CNIR — au rămas doar pe hârtie. Bucureștiul are nevoie de un lider cu viziune administrativă și cu curajul de a impune priorități, nu de un teoretician al bicicletelor și trotinetelor.

Capitala are astăzi o infrastructură veche, neconectată și lipsită de coerență. Străzile sunt blocate la orele de vârf, transportul public este imprevizibil, iar parcările publice sunt insuficiente. În tot acest haos, Drulă vorbește despre “mobilitate verde”, ignorând faptul că nici măcar sistemul de semaforizare nu este sincronizat. O administrație serioasă ar începe cu lucrurile fundamentale: reconfigurarea intersecțiilor mari, modernizarea inelelor de circulație, extinderea liniilor de metrou și construirea de trenuri ușoare de tip Maglev ca în marile capitale Europene.

În schimb, discursul lui Cătălin Drulă este rupt de realitate. Spune că vrea un “oraș pentru oameni”, dar oamenii trăiesc într-un oraș murdar, obosit și sufocat de mașini pentru că nimeni nu le-a oferit alternative viabile. Nu poți cere cetățenilor să renunțe la mașină dacă nu le dai un transport public rapid, curat și predictibil. Nu poți cere să circule pe biciclete dacă pistele se termină în borduri sau în trafic mortal.

Mai grav este că Drulă, asemenea lui Nicușor Dan, pare să confunde activismul civic cu administrația. E una să protestezi pentru trotuare și spații verzi, și cu totul alta să gestionezi un oraș cu două milioane de locuitori. După experiența dezastruoasă a lui Nicușor Dan, bucureștenii s-au săturat de teoreticieni și visători. Vor oameni care pot executa proiecte, nu doar să le anunțe la conferințe de presă.

Dacă Cătălin Drulă ajunge la Primăria Capitalei, Bucureștiul riscă o continuare directă a blocajului actual. Niciun investitor serios nu va veni într-un oraș condus de cineva care crede că mobilitatea urbană înseamnă trotinete electrice, iar rezolvarea traficului se face prin interdicții. Bucureștiul are nevoie de infrastructură rutieră modernă, de pasaje, de parcări și de o viziune integrată între transportul public și cel privat. Drulă nu va putea debloca Bucureștiul. Poate doar să-l blocheze definitiv, într-o nouă epocă a promisiunilor fără rezultate începută de Nicușor Dan.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button