Pericole pe tronsonul Buzău–Focșani al A7: autostradă inaugurată, dar deja plină de probleme

Autostrada A7, tronsonul Buzău–Focșani, inaugurată în urmă cu mai puțin de un an, s-a transformat într-un pericol pentru șoferi. Podurile au devenit adevărate „trambuline”, pe carosabil apar frecvent resturi de cauciuc, iar câinii rătăciți pun vieți în pericol. Probleme similare au apărut și pe alte tronsoane noi, ceea ce ridică mari semne de întrebare privind calitatea lucrărilor.
Tronsonul Buzău–Focșani al Autostrăzii A7, deschis complet circulației în decembrie 2024, a început deja să le creeze probleme șoferilor. Pe sensul Focșani–Buzău, podurile de la kilometrii 137, 127 și 78 au fost descrise drept „trambuline”, unde există risc major de pierdere a controlului volanului, în special la viteze mari. Cel mai periculos este cel de la km 78, unde șoferii reclamă că potențialul de accident este uriaș.
Pe lângă denivelările periculoase, șoferii au semnalat prezența câinilor loviți pe banda a doua și a numeroaselor resturi de cauciuc și pneuri explodate pe banda de urgență, care nu au fost strânse de autorități. Astfel, o autostradă care ar fi trebuit să sporească siguranța rutieră s-a transformat într-o capcană.
Situația nu este singulară. Și Autostrada de Centură a Capitalei (A0 Sud) a început să se deterioreze la doar un an de la inaugurare. Pe lotul dintre Glina și Vidra au apărut gropi și denivelări, șoseaua fiind acum în așteptarea reparațiilor. CNAIR a precizat că lucrările sunt încă în garanție, însă șoferii care circulă zilnic pe aceste tronsoane sunt cei care suportă riscurile.
Astfel, proiectele de infrastructură prezentate drept „mari realizări” se dovedesc, la scurt timp, surse de pericole și dovada calității îndoielnice a construcțiilor. În loc să ofere siguranță și confort, noile autostrăzi pun în pericol vieți, ridicând semne de întrebare despre modul în care sunt cheltuiți banii publici.