G4Media manipulează. Reclamă mascată la sondaje făcute de Gușă în care Ciucă e la egalitate cu Simion
Într-un gest disperat de a-și cosmetiza imaginea cu doar câteva zile înainte de primul tur al alegerilor prezidențiale, Nicolae Ciucă a recurs la o metodă controversată: finanțarea unui sondaj marca INSOMAR, acuzat că ar fi falsificat datele pentru a-l prezenta pe candidatul PNL umăr la umăr cu George Simion, favorit la intrarea în turul II al alegerilor prezidențiale.
Potrivit unor surse politice, sondajul recent publicat de INSOMAR este văzut de analiști ca fiind profund manipulat, având ca scop inducerea ideii că Ciucă ar fi unul dintre favoriții competiției electorale. Analiștii politici susțin că cifrele vehiculate nu reflectă realitatea din teren și că această acțiune este o încercare clară de a păcăli electoratul.
Mai grav, fondurile folosite pentru această operațiune ar proveni din subvenția publică primită de PNL de la Autoritatea Electorală Permanentă (AEP). Practic, banii românilor sunt cheltuiți pe astfel de strategii menite să creeze false percepții în rândul alegătorilor, în loc să fie folosiți pentru proiecte transparente și de interes public.
Sondajele falsificate reprezintă o insultă la adresa cetățenilor care așteaptă un proces electoral corect și transparent. În contextul unei campanii electorale tensionate, aceste tactici ridică semne de întrebare privind etica echipei lui Nicolae Ciucă și respectul acesteia pentru democrație.
Rămâne de văzut dacă românii se vor lăsa influențați de astfel de manevre sau dacă vor sancționa la vot comportamentele lipsite de integritate ale celor care încearcă să le cumpere încrederea cu bani publici.