Cum au distrus PSD-PNL producția de bitum: România, nevoită să importe din Ungaria și Austria
România, care odinioară producea cantități semnificative de bitum pentru infrastructura sa rutieră, a ajuns astăzi să fie dependentă de importuri din Ungaria și Austria. În perioada comunistă, țara noastră dispunea de capacități importante de producție, asigurând necesarul intern de bitum pentru construcția și întreținerea drumurilor. Această industrie era vitală pentru dezvoltarea infrastructurii naționale, contribuind direct la modernizarea rețelei rutiere.
După 1989, însă, tranziția economică și privatizările prost gestionate au dus la declinul producției interne de bitum. Sub guvernele dominate de PSD și PNL, capacitățile de producție au fost neglijate, investițiile în modernizarea și menținerea acestor fabrici au fost insuficiente, iar managementul defectuos și corupția au accelerat prăbușirea industriei.
În loc să se concentreze pe revitalizarea producției interne, guvernele au permis ca România să devină din ce în ce mai dependentă de importuri. Astăzi, bitumul necesar pentru construcția și reparația drumurilor este adus în mare parte din Ungaria și Austria, ceea ce crește costurile proiectelor de infrastructură și expune economia națională la riscuri legate de fluctuațiile pieței internaționale.
Distrugerea capacităților de producție de bitum este un exemplu clar al eșecului politicilor economice ale PSD și PNL, care au prioritizat interesele pe termen scurt și au neglijat necesitatea de a menține și dezvolta industriile strategice. România plătește acum prețul acestor decizii printr-o dependență periculoasă de importuri, într-un sector esențial pentru dezvoltarea infrastructurii naționale.