Știrile 60m.RO

Un colos auto german ia în calcul închiderea a 30% din fabrici. Are 5.000 de angajați și în România.

ZF, unul dintre cei mai importanți producători de cutii de viteze și transmisii la nivel mondial, cu o istorie de peste 100 de ani, trece printr-o criză profundă, ca, de altfel, întreaga industrie auto europeană, din cauza electrificării forțate, în doar câțiva ani, a autovehiculelor. 

În încercarea de a rămâne competitivă, compania deja a redus peste 1.000 de locuri de muncă în Germania și un total de peste 1.400 în întreaga lume. Și ia în calcul noi măsuri. 

Un colos auto german ia în calcul închiderea a 30% din fabrici

ZF are în vedere închiderea a o treime din cele 35 de fabrici ale sale din Germania, dacă nu se va reuși ca locațiile să redevină profitabile, și a anunțat că va reduce 11.000 până la 14.000 de locuri de muncă, sau unul din patru, în Germania în următorii ani, informează automobilwoche.de.

„Există o listă de fabrici care ar trebui închise cât mai repede posibil”, a declarat Achim Dietrich, șeful consiliului general al ZF.

Iar un purtător de cuvânt al companiei a explicat că „sunt unele locații care nu obțin rezultatele necesare. Măsurile de îmbunătățire trebuie să crească competitivitatea acolo”. 

Întreaga industrie auto întâmpină probleme din cauza tranziției la electromobilitate, dar ZF este lovită deosebit de puternic.

Grupul ZF s-a îndatorat puternic prin achiziții și investiții în noi tehnologii și trebuie să plătească mai mult de jumătate de miliard de euro în dobândă anual.

Iar Achim Dietrich consideră că strategia ZF de a deveni furnizor de sisteme prin preluări este în pericol.

„Dacă nu păstrăm strategia și trebuie să renunțăm sau să vindem afacerile achiziționate, ar fi mult prea scump”, a spus Dietrich.

ZF are 5.000 de angajați și în România

ZF este unul dintre cei mai mari furnizori din industria auto din lume, cu aproximativ 169.000 de angajați în 160 de locații din 30 de țări. Iar în 2023 a realizat vânzări de aproximativ 46,6 miliarde de euro.

Colosul german are fabrici și în România. Istoricul ZF în România a început în 2015, cu preluarea subsidiarelor din Timișoara și Roman ale companiei americane TRW Automotive.

Integrarea, în 2019, a companiei BeeSpeed Technical Engineering Center în grupul ZF a dus la consolidarea misiunii globale de a susține inovația în mobilitate și o rată de conectivitate ridicată între vehicule.

La momentul actual, dezvoltarea grupului german în România se transpune în aproximativ 5.000 de angajati, în șase locații.

ZF produce în România airbag-uri, volane, servicii de inginerie pentru sistemele de siguranță active și servicii de cercetare și dezvoltare în industria automotive. 

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button