Economie

Umbrărescu a redeschis toate șantierele după ce au fost ajustate prețurile la materialele de construcții

Compania controlată de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, UMB Spedition, a reluat lucrările pe tronsoanele de drum pe care le avea în execuţie. Informaţia a fost confirmată de CNAIR. Compania oprise lucrările la Autostrada Transilvaniei, solicitând ajustarea preţurilor.


Începând cu ziua de luni, 18 iulie, lucrătorii şi utilajele companiei UMB Spedition au revenit la lucru a anunţat putătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu. 

Potrivit acestuia, a fost reluată activitatea pe secţiunile Nădăşelu – Mihăieşti, în lungime de 16,80 kilometri şi pe Mihăeşti – Zimbor, în lungime de 13,26 kilometri.

Purtătorul de cuvânt al CNAIR a precizat că UMB Spedition nu a oprit lucrările şi pe alte tronsoane de drum pe care le are în execuţie. El a enumerat lucrările pe care firma lui Dorinel Umbrărescu le execută la acest moment, dar şi pe cele pe care le are în proiectare.

UMB Spedition desfăşoară lucrări pe drumurile expres DX Craiova – Piteşti, pe tronsonul Piatra Olt – Valea Mare, în lungime de 21,35 kilometri; pe tronsonul 3 Valea Mare – Coloneşti în lungime de 31,75 kilometri şi pe DX Brăila – Galaţi, în lungime de 10,77 kilometri.

De asemenea, UMB Spedition, a mai precizat purtătorul de cuvânt Alin Şerbănescu, are în derulare mai multe contracte de proiectare. Acestea sunt pentru tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului de 13,26 kilometri; A0 Nord, loturile 2 (19 kilometri) şi 4 (4,47 kilometri); DX Craiova –Piteşti, tronsonul 4 (Coloneşti – Oarja – Piteşti) – 31,82 kilometri; VO Galaţi în lungime de 33,6 kilometri.

Ordonanţă de urgenţă pentru ajustarea preţurilor

La finalul lunii iunie, omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu a transmis o notificare către CNAIR de reziliere a contractelor din cauza modificarii preturilor. Guvernul a anunţat atunci că va da o ordonanţă pentru ajustarea preturilor.

„UMB opreşte lucrul pe toate şantierele! Unul dintre cei mai importanţi antreprenori generali de pe proiectele majore de infrastructură rutieră a luat o decizie fără precedent: începând de luni, 11 iulie 2022, nu îşi va mai chema oamenii la muncă. Săptămâna curentă este una de odihnă, conform procedurilor interne, angajaţii UMB lucrând 14 ore pe zi plus sâmbetele. Sunt în pericol 7 proiecte care împreună depăşesc 140 de kilometri, adică mai bine de o treime (aproape 36%) din totalul de 391 kilometri de autostradă şi drum expres veritabil pe care România are în prezent contracte de execuţie semnate!”, anunţa la vremea respectivă, într-o informare de presă, Asociaţia Pro Infrastructura.

Umbrărescu a repornit lucrările după ce Guvernul a adoptat ordonanţa care permite suplimentarea contractelor pentru a acoperi creşterea preţurilor.

Omul de afaceri Dorinel Umbrărescu

„Mecanismul de ajustare pe care l-am propus este unul nou, care presupune luarea în considerare a zece preţuri la materiale, manoperă, noi le-am spus în limbaj de specialitate, elemente de cost semnificative pentru care Institutul Naţional de Statistică va urmări evoluţia acestor preţuri, astfel încât, de acum înainte, ajustările de preţ să urmărească componentele de cost care au loc la proiectele de infrastructură ce se derulează pe şantiere, iar din simulările făcute aceste ajustări de preţ vor determina creşteri la situaţiile de lucrări depuse spre decontare cuprinse între 40 şi 50 la sută”, a explicat ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, după şedinţa de Guvern.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button