Trenurile groazei: geamuri sparte și pasageri răniți într-un tren CFR. Autoritățile, din nou depășite de situație

Un tren CFR care circula pe ruta Mangalia–Oradea a devenit scena unui incident grav: geamurile unui vagon s-au spart brusc în mers, rănind mai mulți pasageri, printre care o fată de doar 12 ani. În timp ce oamenii se întreabă cum e posibil ca asemenea pericole să existe în transportul feroviar din România, autoritățile reacționează lent, deschizând un dosar penal, fără să ofere explicații sau soluții.
Transportul feroviar românesc demonstrează încă o dată că siguranța pasagerilor nu este o prioritate. Într-un tren CFR care circula pe ruta Mangalia–Oradea, mai multe geamuri s-au spart pur și simplu în mers, transformând o călătorie obișnuită într-un coșmar.
O pasageră a relatat experiența traumatizantă:
„Stăteam pe scaun liniștită, și dintr-o dată mi-a căzut ceva în cap, nu doar mie, la încă o fetiță de aproximativ 12-13 ani și la o femeie. Aceste întâmplări trebuie dezvăluite.”
Imaginile postate de victimă pe rețelele sociale au devenit virale, cu peste 25.000 de aprecieri și sute de comentarii. Oamenii sunt revoltați și cer măsuri drastice împotriva CFR, criticând incompetența și nepăsarea autorităților.
„Chiar sper că vei da în judecată CFR-ul”, „În America punea unu de un proces și cerea milioane despăgubiri”, „Să vadă și directorul CFR care se plânge că salariul de 10k euro pe lună e prea mic”, „CFR chiar merită ceva lecții. Totul arată ca pe vremea părinților. Este jale” – sunt doar câteva dintre reacțiile oamenilor.
Între timp, autoritățile anunță sec că au deschis un dosar penal și „fac cercetări”. Nicio explicație concretă, nicio asumare. Pasagerii răniți rămân cu traumele, iar compania feroviară își continuă mersul lent și periculos, exact ca trenurile pe care le operează.
Incidentul din trenul Mangalia–Oradea scoate la iveală starea catastrofală a infrastructurii feroviare din România. În loc să ofere siguranță și condiții decente, CFR își expune pasagerii la riscuri mortale. Autoritățile par incapabile să prevină sau să rezolve problemele, mulțumindu-se să deschidă anchete după tragedii. România rămâne astfel țara în care oamenii plătesc bilete pentru a călători în trenuri ale groazei, sub protecția unor instituții care doar mimează responsabilitatea.