Totul despre VITAMINA C

Vitamina C sau acidul ascorbic cum se mai denumește este una dintre cele mai importante substanțe cu rol antioxidant. Ajută la stoparea proceselor degenerative , dar, și la bunul mers al întregului organism.
Acidul ascorbic are o istorie destul de lungă, prima dată fiind menționat în secolul al 16-lea împreună cu afecțiunea care l-a făcut celebru, și anume, scorbutul.

Organismul uman nu este capabil să sintetizeze această substanță, de aceea , dieta și suplimentele alimentare sunt cele mai importante surse.

Ca alimentație , cele mai bune surse de unde se poate procura vitamina c , putem menționa: legumele (ardeiul gras, pătrunjelul, legumele cu frunze verzi precum spanacul, varza sau broccoli, usturoiul, cartofii , morcovii și conopida ) , fructele (citricele , kiwi , papaya, fructele de pădure, pepenele galben, caisele , cireșele , strugurele)

Utilitatea vitaminei C

Participă la formarea colagenului, o componentă importantă a cartilagiilor , tendoanelor , ligamentelor , pielii și oaselor. Fără această substanță, metabolizarea aminoacizilor și sinteza hormonilor, nu ar fi posibilă. Rata de absorbție a calciului și a fierului sunt direct influențate de vitamina C. Se poate spune, fără doar și poate , că stâlpul de susținere al imunității organismului este reprezentat de vitamina C. Cicatrizarea și vindecarea rănilor este influențată de asemenea de vitamina C.
Rolul antioxidant ajută la combatarea anumitor boli, precum diabet sau afecțiunile cardiovasculare.

Recomandări:

Dacă singura sursă prin care ne asigurăm aportul de vitamina C este alimentația, atunci riscul de toxicitate cu vitamina C este aproape nul. În schimb , legat de suplimentele alimentare, trebuie să existe limită în consulmul acestora. Doza zilnică recomandată este între 75 și 90 de mg. Totuși , aportul depinde de mai mulți factori: vârstă , starea de sănătate și tipul de om.

%d blogeri au apreciat: