Social

Toate locomotivele de la CFR Tg. Mureș trebuie înlocuite: ”Reparații mari nu s-au mai făcut de aproximativ 7 ani”

Locomotivele folosite de CFR Târgu Mureș sunt depășite moral de mult timp, spun reprezentanții Serviciului de specialitate din cadrul CFR Târgu Mureș. Ei susțin că locomotivele diesel și automotoarele de tip ”săgeată albastră” au câte două milioane de km la activ, relatează Agenția de presă Rador, care citează Radio Târgu Mureș.

Conducerea CFR Călători declara, după accidentul feroviar grav de la Galați, că ar fi nevoie de cel puțin 100 de locomotive noi.

La Târgu Mureș sunt 12 locomotive și automotoare care aparțin de Depoul din Sibiu la care nu s-au mai făcut reparații de mulți ani și care trebuie înlocuite.

Practic, toate sunt într-o stare avansată de îmbătrânire, spune șeful Secției de Exploatare Locomotive Călători Târgu Mureș, Lucian Zugravu:

”Reparații mari nu s-au mai făcut de aproximativ 7 ani de zile. În momentul de față, parcul este foarte, foarte restrâns deoarece foarte multe locomotive și automotoare au fost retrase din circulație pe motivul stării tehnice precare pe care le-au avut. Ar fi nevoie, în total, de 12 unități noi de material rulant de tracțiune… pentru că sunt moral îmbătrânite. Noi am încercat foarte mult și am făcut eforturi imense de a le menține în circulație retapițându-le, curățându-le dar, știți, din vechi nu faci nou niciodată. Au foarte mulți km parcurși. Peste 2 milioane de km au parcurși aceste locomotive și automotoare…”, spune Zugravu.

O altă problemă semnalată de reprezentanții CFR din Târgu Mureș este cea a lipsei acute de mecanici de locomotivă.

Din această cauză, cei 54 de mecanici angajați în prezent lucrează peste 200 de ore pe lună, la care se adaugă alte 50 de ore petrecute pe traseu.

Prin urmare, starea de oboseală este avansată, mai spune șeful Stației de Exploatare a CFR Târgu Mureș, Lucian Zugravu:

”Noi, în momentul de față, suntem cu un deficit de 12 mecanic de locomotivă. Asta înseamnă că lucrează cu foarte multe ore suplimentare și înseamnă o medie lunară de 200-220 de ore de lucru, cu 40-50 de ore suplimentare față de normă. Ele se plătesc, e adevărat, dar ajung la o stare de oboseală accentuată. Pe lângă orele lucrate efectiv pe locomotivă, sunt orele pe care le dorm la serviciu (în vagoane-n.r.), cum ar veni, pentru a fi apți pentru a remorca un alt tren, deci fac câte 270 de ore pe lună. Asta înseamnă că oamenii aceștia sunt plecați de acasă foarte, foarte mult timp”, explică Lucian Zugravu.

După accidentul feroviar de la Galați, în care a murit o persoană, conducerea societății de transport feroviar de călători a decis ca toți mecanicii de tren să fie reevaluați luna viitoare.

De asemenea, vor fi verificate amănunțit toate locomotivele din țară, de tipul celei implicate în accident.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button