Teama de coronavirus îi determină pe românii fără maşină să închirieze autoturisme ca să plece în vacanţă

Teama de coronavirus îi determină pe românii fără maşină să închirieze autoturisme ca să plece în vacanţe prin ţară şi chiar în vizite de o zi sau două la rude sau la prieteni, iar companiile de profil din România au fost nevoite să ia în calcul noi segmente de public.
„După ridicarea restricţiilor de călătorie în interiorul ţării, companiile de rent-a-car din România, obişnuite să închirieze maşini, în general, expaţilor, românilor din diaspora sau companiilor au fost nevoite să ia în calcul alte noi segmente de public: unii români care, până acum, foloseau transportul în comun (tren, autobuz, autocar şi chiar autostopul) pentru a merge în vacanţe în ţară, pentru câteva zile sau o săptămână, sau în vizite de 1-2 zile la rude la ţară, la părinţi ori la prieteni din alte oraşe”, susţin reprezentanţii Enterprise Rent-a-Car România.
Este vorba despre oameni care nu au maşini sau au maşini vechi, fără ITP, RCA etc. şi care au vrut sau vor să plece prin ţară, odată ridicate restricţiile de călătorie.
„Mai există şi o altă categorie, tinerii corporatişti cu atitudine conştientă de protecţie a mediului înconjurător, care se deplasează la serviciu cu bicicleta sau trotineta şi care circulau prin ţară cu autocarul sau trenul. Unii dintre aceştia simt acum nevoia să se protejeze şi să nu se expună riscului de a fi infectaţi călătorind împreună cu persoane necunoscute”, a declarat Mihai Fertig, directorul general al Enterprise Rent-a-Car România.
Deşi, în general, firmele de rent-a-car nu închiriază maşini doar pentru o zi, pentru a veni în întâmpinarea cererii, Enterprise a lansat un serviciu special, numit „#primuldrum”, prin intermediul căruia autoturismele pot fi închiriate pentru o perioadă oricât de scurtă, fie şi pentru câteva ore, cu un tarif care porneşte de la 7 euro pe zi de maşină.
„În timpul pandemiei a devenit evident că trebuie să reinventăm modul în care noi toţi vom călători mai departe – mai puţin înghesuiţi, în maşini mai rapide, care consumă mai puţin. Cererile de maşini pentru drumuri interne au început timid, după ridicarea restricţiilor de călătorie, dar au luat amploare odată cu minivacanţa de 1 iunie, când s-a deschis litoralul românesc pentru turişti şi au continuat cu minivacanţa de Rusalii”, a mai spus Mihai Fertig.
Cele mai cerute mărci pentru deplasările interne sunt Opel, Ford, Renault şi Dacia, iar durata medie de închiriere e de aproximativ cinci zile. Au fost închiriate maşini pentru o singură zi, dar există şi autoturisme închiriate de mai bine de două săptămâni, ale căror contracte au fost prelungite. Toate maşinile sunt noi, de 1-2 ani vechime, au RCA şi CASCO şi, după fiecare client, sunt igienizate şi dezinfectate.
„Cred că acest tip de închirieri nu va dispărea odată cu ultimul caz de Covid-19 din România. După ce românii vor înţelege avantajele pe care le aduce acest mod de a călători, care, pentru familii sau grupuri mici de prieteni poate fi cu mult mai convenabil chiar şi din punct de vedere financiar decât transportul public, ca să nu mai vorbim de libertatea de mişcare, acest segment al activităţii de rent-a-car are şansa să ajungă şi în România la nivelul la care se găseşte în alte ţări europene”, susţine Mihai Fertig.
În această perioadă au început să apară şi rezervări de maşini pentru lunile iulie şi august, dar deocamdată într-un număr mic. Din cauza lipsei de predictibilitate, clienţii tind să decidă să închirieze maşina cu puţin timp înaintea călătoriei, doar atunci când pot fi siguri că aceasta va avea loc.
Touring Rent Auto, firma de închirieri din grupul Eurolines deţinut de Dragoş Anastasiu, funcţionează din 2001, iar din 2014 reprezintă brandul Enterprise Rent-A-Car, cel mai mare la nivel mondial. În România, Enterprise deţine o flotă de 800 de maşini Enterprise Rent-A-Car este o companie americană inaugurată în 1957, fiind prezentă în 100 de ţări cu peste 10.000 de birouri.
Sursa: www.agerpres.ro
- Decizia care ridică semne de întrebare: Cele două rafinării ale Rompetrol, Petromidia și Vega, se închid temporar
Rafinăriile Petromidia Năvodari și Vega Ploiești, deținute de Rompetrol, parte a Grupului KazMunayGas International, ar urma să fie închise pentru 30 de zile, începând din februarie, conform surselor Mediafax din industrie. Cele două rafinării ale Rompetrol, Petromidia și Vega, se închid temporar Oficialii Rompetrol ar fi luat decizia să suspende pentru o lună activitaea de rafinare, … - ANAF a început executarea silită a Gabriel Resources pentru a recupera 46 milioane de lei
Gabriel Resources are de achitat statului român suma de 46.779.769 de lei (peste 9 milioane de euro). Datoria reprezintă cheltuielile efectuate de statul român în arbitrajul internațional deschis de Gabriel Resources după ce România a blocat exploatarea aurului de la Roșia Montană, în județul Alba. Agenția Naționalǎ de Administrare Fiscalǎ (ANAF) a anunțat, marți, că … - Cine este Marilen Pirtea, rectorul-sinecurist care a făcut praf educația din România împreună cu Daniel David
Marilen Gabriel Pirtea, rector al Universității de Vest din Timișoara, deputat PNL și unul dintre cei mai influenți oameni din spatele noilor legi ale educației, a devenit simbolul degradării sistemului universitar românesc. Cariera sa este construită la intersecția dintre funcții academice, politică de partid și portițe legislative folosite abil pentru conservarea puterii, în timp ce … - Serviciile secrete au protejat corupția din sistemul judiciar. Trântorul Iohannis a blocat orice reformă și a susținut corupția instituțională
După zece ani la Cotroceni, bilanțul lui Klaus Iohannis este devastator pentru statul de drept. Sub mandatul său, serviciile secrete nu doar că au eșuat în a sprijini curățarea sistemului judiciar, ci au devenit un scut pentru rețelele de corupție din interiorul acestuia. În loc să acționeze ca instrumente de apărare a legalității, structurile de … - Borfașii din presă, disperați că țara se reformează. Patronii lor corupți nu vor mai fi intangibili
Agitația din ultimele zile dintr-o parte a presei spune totul. Pe măsură ce reformele încep să atingă zone până acum protejate, trompetele mediatice ale sistemului reacționează isteric. Nu din grijă pentru democrație sau „libertatea presei”, ci din frică pură: patronii lor, obișnuiți ani la rând să fie intangibili, riscă în sfârșit să răspundă pentru faptele …