Teama de coronavirus îi determină pe românii fără maşină să închirieze autoturisme ca să plece în vacanţă

Teama de coronavirus îi determină pe românii fără maşină să închirieze autoturisme ca să plece în vacanţe prin ţară şi chiar în vizite de o zi sau două la rude sau la prieteni, iar companiile de profil din România au fost nevoite să ia în calcul noi segmente de public.
„După ridicarea restricţiilor de călătorie în interiorul ţării, companiile de rent-a-car din România, obişnuite să închirieze maşini, în general, expaţilor, românilor din diaspora sau companiilor au fost nevoite să ia în calcul alte noi segmente de public: unii români care, până acum, foloseau transportul în comun (tren, autobuz, autocar şi chiar autostopul) pentru a merge în vacanţe în ţară, pentru câteva zile sau o săptămână, sau în vizite de 1-2 zile la rude la ţară, la părinţi ori la prieteni din alte oraşe”, susţin reprezentanţii Enterprise Rent-a-Car România.
Este vorba despre oameni care nu au maşini sau au maşini vechi, fără ITP, RCA etc. şi care au vrut sau vor să plece prin ţară, odată ridicate restricţiile de călătorie.
„Mai există şi o altă categorie, tinerii corporatişti cu atitudine conştientă de protecţie a mediului înconjurător, care se deplasează la serviciu cu bicicleta sau trotineta şi care circulau prin ţară cu autocarul sau trenul. Unii dintre aceştia simt acum nevoia să se protejeze şi să nu se expună riscului de a fi infectaţi călătorind împreună cu persoane necunoscute”, a declarat Mihai Fertig, directorul general al Enterprise Rent-a-Car România.
Deşi, în general, firmele de rent-a-car nu închiriază maşini doar pentru o zi, pentru a veni în întâmpinarea cererii, Enterprise a lansat un serviciu special, numit „#primuldrum”, prin intermediul căruia autoturismele pot fi închiriate pentru o perioadă oricât de scurtă, fie şi pentru câteva ore, cu un tarif care porneşte de la 7 euro pe zi de maşină.
„În timpul pandemiei a devenit evident că trebuie să reinventăm modul în care noi toţi vom călători mai departe – mai puţin înghesuiţi, în maşini mai rapide, care consumă mai puţin. Cererile de maşini pentru drumuri interne au început timid, după ridicarea restricţiilor de călătorie, dar au luat amploare odată cu minivacanţa de 1 iunie, când s-a deschis litoralul românesc pentru turişti şi au continuat cu minivacanţa de Rusalii”, a mai spus Mihai Fertig.
Cele mai cerute mărci pentru deplasările interne sunt Opel, Ford, Renault şi Dacia, iar durata medie de închiriere e de aproximativ cinci zile. Au fost închiriate maşini pentru o singură zi, dar există şi autoturisme închiriate de mai bine de două săptămâni, ale căror contracte au fost prelungite. Toate maşinile sunt noi, de 1-2 ani vechime, au RCA şi CASCO şi, după fiecare client, sunt igienizate şi dezinfectate.
„Cred că acest tip de închirieri nu va dispărea odată cu ultimul caz de Covid-19 din România. După ce românii vor înţelege avantajele pe care le aduce acest mod de a călători, care, pentru familii sau grupuri mici de prieteni poate fi cu mult mai convenabil chiar şi din punct de vedere financiar decât transportul public, ca să nu mai vorbim de libertatea de mişcare, acest segment al activităţii de rent-a-car are şansa să ajungă şi în România la nivelul la care se găseşte în alte ţări europene”, susţine Mihai Fertig.
În această perioadă au început să apară şi rezervări de maşini pentru lunile iulie şi august, dar deocamdată într-un număr mic. Din cauza lipsei de predictibilitate, clienţii tind să decidă să închirieze maşina cu puţin timp înaintea călătoriei, doar atunci când pot fi siguri că aceasta va avea loc.
Touring Rent Auto, firma de închirieri din grupul Eurolines deţinut de Dragoş Anastasiu, funcţionează din 2001, iar din 2014 reprezintă brandul Enterprise Rent-A-Car, cel mai mare la nivel mondial. În România, Enterprise deţine o flotă de 800 de maşini Enterprise Rent-A-Car este o companie americană inaugurată în 1957, fiind prezentă în 100 de ţări cu peste 10.000 de birouri.
Sursa: www.agerpres.ro
- Parcul Cișmigiu, la doi pași de sediul Primăriei Capitalei, lăsat în paragină de administrația USR
La doar câteva sute de metri de biroul primarului Nicușor Dan, Parcul Cișmigiu, cel mai vechi și mai emblematic parc al Bucureștiului, a ajuns o rușine urbană. Bănci rupte, alei distruse, lacul secat pe alocuri și vegetația neîngrijită transformă un simbol al Capitalei într-un spațiu al nepăsării și al degradării. Administrația USR, care promitea o … - Administrația USR a îngropat Termoenergetica: cartiere întregi fără apă caldă și căldură
Promisiunile USR despre „modernizarea sistemului de termoficare” s-au transformat într-un coșmar pentru sute de mii de bucureșteni. Sub conducerea primarului Nicușor Dan, Termoenergetica, compania municipală care ar trebui să asigure apă caldă și căldură în Capitală, se prăbușește sub propria incompetență și sub un munte de datorii. În plin sezon rece, cartiere întregi din București … - Cât de corupt e Ciprian Ciucu!? Încălcarea legii în Sectorul 6 a devenit o regulă
Ciprian Ciucu a girat diverse afaceri controversate și a închis ochii la diferite escrocherii la limita legii. Nu a ajuns în fața justiției, pentru că jutiția sunt ei în Sectorul 6 și totul poate fi cumpărat. Complexul Regie Residence din Grozăvești, prezentat public ca „un proiect modern pentru tineri”, s-a transformat într-un caz-școală de favorizare … - Cum și-a clădit preşedintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu, un imperiu imobiliar sub umbrela propriilor firme
Horia Teodorescu (67 de ani) conduce Consiliul Județean Tulcea încă din 2012, fiind unul dintre cei mai vechi preşedinți de județ din țară. Denumit de presă „baronul Deltei”, acesta controlează, prin intermediul firmelor unde deține acțiuni, un portofoliu imobiliar impresionant: un hotel de șapte etaje, un bloc, un depozit, o casă, construcții industriale și terenuri … - Marius Lulea la întâlnirea cu fermierii: „Situația este critică. Zeci de mii de oameni vor pierde tot în favoarea băncilor”
Astăzi a avut loc o întâlnire între reprezentanții AUR și aproape 300 de fermieri români. Discuțiile au fost dominate de îngrijorarea profundă privind soarta agriculturii românești, aflate într-o criză fără precedent. „Zeci de mii de mici fermieri români se află în pragul falimentului și urmează să fie executați de către bănci”, a declarat prim-vicepreședintele AUR, …