Sondajele cu Ciucu „pe primul loc”, la fel de fantasmagorice ca cele cu Burduja primar general. PNL cumpără sondaje pentru a păcăli bucureștenii

În plină campanie electorală, PNL a reaprins vechea mașinărie de propagandă și încearcă din nou să-și cosmetizeze candidații cu ajutorul unor sondaje umflate, plătite și livrate la comandă. Ultimul „cadou” de campanie este așa-zisul avans al lui Ciprian Ciucu în cursa pentru Primăria Capitalei — o ficțiune politică la fel de comică precum sondajele de anul trecut care îl puneau pe Sebastian Burduja în postura neverosimilă de favorit.
Acel episod a rămas emblematic pentru modul în care PNL înțelege să trateze electoratul: cifre scoase din joben, institute „prietene”, contracte bine plătite și un rezultat care nu are nici cea mai mică legătură cu realitatea din teren. Burduja nu doar că nu a câștigat, dar a eșuat lamentabil, demonstrând că românii nu se mai lasă manipulați de povesti vândute pe bani grei.
Astăzi, același truc se repetă cu Ciucu. Deși nemulțumirea bucureștenilor față de administrațiile PNL este tot mai vizibilă, iar problemele Sectorului 6 sunt sub ochii tuturor — școli în containere, trafic sufocat, parcuri neîngrijite, autorizații date haotic — institutele apropiate partidului îl umflă peste noapte pe candidatul PNL în sondaje, prezentându-l ca o revelație electorală.
În realitate, Ciucu nu are nici tracțiune publică, nici rezultate concrete care să justifice aceste cifre umflate artificial. PNL știe asta. De aceea încearcă să repete strategia Burduja: să creeze impresia unui candidat „forte”, sperând că electoratul nehotărât va fi atras de un „lider” fictiv.
Dar Bucureștiul nu mai poate fi păcălit așa ușor. Locuitorii Capitalei trăiesc în fiecare zi consecințele administrațiilor slabe și incoerente. Nu îi interesează sondajele fabricate în laboratoare politice, ci soluțiile reale pentru trafic, școli, infrastructură, spații verzi și siguranță.
Sondajele cu Ciucu în frunte nu arată realitatea politică, ci disperarea PNL. Iar când un partid ajunge să cumpere cifre pentru a-și cosmetiza candidații, înseamnă că a pierdut deja bătălia credibilității. În loc să repete scenariul Burduja, PNL ar trebui să-și asume propriile eșecuri — nu să le acopere cu statistici fanteziste.