Soluția ministrului la rezultatele slabe ale elevilor: fac prea multă matematică și istorie
Într-o declarație surprinzătoare, ministrul Educației a sugerat că rezultatele slabe ale elevilor sunt cauzate de faptul că aceștia învață „prea multă matematică și istorie”. Această afirmație vine la scurt timp după ce Ministerul a eliminat istoria ca materie obligatorie în clasele a XI-a și a XII-a, stârnind reacții negative din partea profesorilor și specialiștilor.
Reducerea materiilor fundamentale nu rezolvă problemele educației. Specialiștii susțin că slaba pregătire a elevilor este cauzată de programe neadaptate, metode de predare învechite și lipsa investițiilor în educație, nu de faptul că se studiază prea mult.
Decizia de a elimina istoria și de a critica importanța matematicii ridică semne de întrebare despre direcția în care se îndreaptă învățământul românesc. Profesorii avertizează că astfel de măsuri vor duce la generații slab pregătite, fără cunoștințe esențiale despre trecut și fără gândire logică necesară în multe domenii.
Părinții și elevii sunt nemulțumiți și consideră că autoritățile evită să rezolve problemele reale ale educației. În loc să reducă materiile esențiale, Ministerul ar trebui să îmbunătățească metodele de predare și să investească în școli.
Dacă astfel de decizii continuă, România riscă să aibă absolvenți tot mai slab pregătiți, cu efecte negative asupra economiei și societății.