Situație dramatică: Țăranii români nu au unde să își vândă legumele și le aruncă pe câmp. Nu au loc în marile magazine de importuri

Distribuie acest articol!

Țăranii români se confruntă cu o situație disperată: aceștia susțin că sunt nevoiți să-și arunce legumele pe câmp, pentru că nu au loc în marile magazine pline până la refuz de importuri. În acest timp, Ministerul Agriculturii asistă pasivă la această dramă.

Din grânarul Europei- cum era numită România nu cu mult timp în urmă – a rămas de acum o amintire. România importă porumb, cartofi și mere, chiar dacă țăranii își plâng disperarea că sunt nevoiți să-și arunce marfa pe câmp. România importă chiar și carne de porc, în timp ce legi haotice interzic țăranilor să vândă la târg porcii crescuți în gospodărie, scrie Rostoline.ro.

Ce spun fermierii

Producătorii români sunt nemulțumiți că trebuie să-i dea la prețuri foarte mici comercianților, iar adaosul acestora în piețe este foarte mare.

„Timp de două săptămâni nu am putut vinde niciun castravete. Importul este foarte mare, de zarzavaturi, că aduce de afară. Și când aduce de afară, țăranul nu mai poate vinde legumele lui”, a spus, pentru Digi24, Dănuț Moroiu, producător de castraveți.

Și producătorii de cartofi se plâng de prețul derizoriu pe care sunt nevoiți să își vândă marfa.

Producător de cartofi: Din alte țări se vând, și ai noștri îi jelim pe aici. Îi dăm pe 20-30 de bani. Preț de mizerie. Nici arătura nu o scoatem. La ora asta nu trebuia să existe cartofi de import, când România produce cartofi.

Reporter: Și acum ce o să faceți cu atâția cartofi?

Producător de cartofi: O să-i aruncăm.

Director de hipermarket: Comercianții români nu sunt organizați

Pe de altă parte, nici marile lanțuri de magazine nu încurajează producțiile de fructe și legume românești, scrie Digi24.

„Tot ce vine pe cale de import este cu o logistică mai bine definită, ceea ce ușurează comerțul. Toți comercianții români nu sunt foarte bine organizați pentru a livra pe rețele de magazine”, a spus Cătălin Ciucanu, director la un hipermarket din Buzău.

Deficitul comercial a explodat

Deficitul României în comerţul cu produse agroalimentare a crescut cu aproape 66% în primul trimestru din acest an, comparativ cu perioada similară din 2020, până la 755,34 milioane de euro, potrivit datelor furnizate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR), la solicitarea Agerpres.

Potrivit sursei citate, porumbul ocupă prima poziţie în top 5 produse importate în perioada ianuarie – martie 2021, cu o valoare de 157,86 milioane de euro, urmat de carnea de porc proaspătă refrigerată sau congelată – 123,13 milioane de euro. De asemenea, în primul trimestru s-au mai cheltuit aproape 103 milioane de euro pe produse de brutărie, patiserie şi biscuiţi, 94,46 milioane de euro pentru preparate folosite în hrana animalelor şi 92,07 milioane de euro pentru preparate alimentare nedenumite.

În loc de concluzie

La nivel european, se discută zilele acestea despre o nouă Politică Agricolă Comună (PAC), însă ne întrebăm dacă există vreun reprezentant al Statului român căruia să-i pese cu adevărat de soarta țăranilor români și care să înțeleagă că, fără un sprijin real, adaptat condițiilor concrete din țara noastră, agricultura României o să piară în scurt timp.


Distribuie acest articol!
%d blogeri au apreciat: